چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 56587
سلامت نیوز : طی هفته اخیر پس از جلسات متعدد بالاخره قیمت خرید شیرخام پایه با 20 تومان افزایش، كیلویی 770 تومان اعلام شد و همچنین با توجه به افزایش جوجه‌ریزی و افزایش تولید گوشت مرغ ذخیره‌سازی این محصول آغاز شده و به صورت توافقی كیلویی 4800 تومان از مرغداران خریداری می‌شود.

در جلسه ستاد تنظیم بازار كه سه‌شنبه گذشته برگزار شد قیمت یک کیلوگرم شیر خام پایه (3.2درصد چربی و بار میکروبی یک میلیون) در دامداری 770 تومان تعیین شد.پیش از این در آخرین تفاهم‌نامه دامداران قیمت شیر خام پایه 750 تومان تعیین شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ به گفته جمشید سلیمانی ـ مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران ـ براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار، وزارت تجارت متعهد شده است در ازای دریافت یک کیلوگرم شیر خام 770 تومانی، 245 گرم جو به قیمت 620 تومان، 245کیلوگرم ذرت به قیمت 630 تومان، ‌190 گرم سویا به قیمت 930 تومان و 190 گرم سبوس به قیمت 288 تومان تحویل دامدار دهد. وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام نیز متعهد شده است در ازای تحویل علوفه ارزان، چک دو ماهه از اتحادیه سراسری دامداران به عنوان متولی توزیع بگیرد، صنایع لبنی نیز پول دامداران را به صورت نقدی و چک روز تحویل دهد. در این مصوبه مقرر شده است دستگاه ناظر هم به صحت اجرای مصوبات نظارت کافی داشته باشد.

اما گوشت مرغ كه با توجه به افزایش جوجه‌ریزی روند افزایشی گرفته و به گفته مرغداران این محصول در سالن‌ها مانده است، ذخیره‌سازی آن آغاز شده و به صورت توافقی كیلویی 4800تومان توسط شركت پشتیبانی امور دام جمع‌آوری می‌شود.

اما در این میان مرغداران خواهان تعیین كف و سقف قیمت این محصول و همچنین تسریع در جمع‌آوری مازاد مصرف هستند كه بدین منظور از نهاد ریاست جمهوری تقاضای برگزاری جلسه و رسیدگی به موضوع را داشتند كه به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی قرار بود این جلسه عصر روز یك‌شنبه برگزار شود كه به صبح روز دوشنبه موكول و مجددا لغو شد. با توجه به افزایش جوجه‌ریزی به میزان 95 میلیون قطعه، تولید گوشت مرغ مازاد مصرف است كه در این باره مقدم‌نیا تاكید كرد: به منظور جلوگیری از افت شدید قیمت مرغ و همچنین پیشگیری از كاهش جوجه‌ریزی در آینده باید كف و سقف قیمت مشخص و مازاد مصرف سریعا جمع‌آوری شود تا تعادل در بازار گوشت مرغ ایجاد شود.

طبق اعلام مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ماهانه 15 هزار تن گوشت مرغ مازاد مصرف است و همچنین در صورتی كه قیمت تمام‌شده‌این محصول 3300 تا 3400تومان است كیلویی 3100 تومان از مرغدار خریداری می‌شود. اما گوشت قرمز بدون تغییر در میزان تولید و قیمت در بازار مصرف عرضه می‌شود و تنها مشكل دامداران در این زمینه تامین نهاده‌های ارزان قیمت است. طبق اعلام دبیر كانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار هر كیلو تخم‌مرغ در مرغداری 3200 تومان خریداری می‌شود.به گفته طلاكش 335 هزار‌تن تخم‌مرغ تا پایان مرداد‌ماه تولید شده و تا پایان سال میزان تولید این محصول به 850 هزار تن خواهد رسید كه كاملا جوابگوی بازار مصرف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha