شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 56756

سلامت نیوز : متخصصان اطفال در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه كودكان چاق در مقایسه با كودكانی كه وزن طبیعی و سالم دارند، حس چشایی ضعیف‌تری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این متخصصان می‌گویند ضعف حس چشایی در كودكان چاق و كاهش توانایی آنها در تشخیص مزه‌های تلخ و شور و ترش و شیرین احتمالا این كودكان را ترغیب می‌كند كه برای دریافت حس چشایی كافی از مواد خوراكی حجم بیشتری غذا بخورند.این یافته حاصل مطالعه روی 94 كودك با وزن طبیعی و 99 كودك چاق در گروه‌‌های سنی 6 تا 18 ساله است كه همگی سالم بودند و هیچ دارویی نیز مصرف نمی‌كردند كه روی حس چشایی و بویایی آنها تاثیر بگذارد.

این كودكان در طول آزمایشات 22 «نوار چشایی» را روی زبانشان قرار می‌دادند كه دارای تمام مزه‌ها بودند. به گفته پزشكان دختران و كودكانی كه سن بالاتری داشتند به طور كلی در تشخیص مزه‌ها توانایی بیشتری داشتند. اما از سوی دیگر آزمایشات نشان داد كه كودكان چاق به میزان قابل ملاحظه‌ای در تشخیص مزه‌های مختلف بیشتر مشكل دارند و این كار برای آنها دشوار است.در مطالعات پیشین نیز متخصصان نشان دادند كه حساسیت بالای چشایی به طعم‌ها و مزه‌های مختلف در كاهش حجم غذای مصرفی و كمتر خوردن نقش موثری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha