مدیر کل دفتر آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب لایحه اورژانس اجتماعی به عنوان رویدادی بزرگ در مداخلات بحران نام برد وگفت:ارایه خدمات اجتماعی بیشتر سبب کاهش مراجعات به دادگستری ها می شود.

کاهش مراجعه به دادگستری ها با ارایه خدمات اجتماعی
سلامت نیوز : حسن موسوی چلک در گفت و گو با پانا در خصوص روند تصویب لایحه اورژانس اجتماعی بیان کرد: طرح اورژانس اجتماعی از سال 1378 پایه گذاری شد و در قالب مراکز مداخله در بحران در ابعاد فردی، اجتماعی و خانوادگی مشغول به فعالیت شد.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی از ابتدای شکل گیری با فراز و فرودهای زیادی همراه بود اما در این جریان همواره رو به جلو حرکت می کرد و در حال پیشرفت بود و با گذشت زمان نیاز جامعه به اورژانس اجتماعی بیشتر حس شد. اورژانس اجتماعی با هدف تقویت مداخله در بحران اجتماعی  پیش از مداخلات قضایی فعالیت می کند و با همکاری  نهادهای مختلفی همچون قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی این طرح بیش از  پیش جان گرفت و به مرز پختگی رسید.

مدیر کل دفتر آسیبهای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اورژانس اجتماعی از سال 1387 به بلوغ رسید و خودروهای استاندارد یکسانی به سامانه اورژانس اجتماعی اختصاص یافت و همچنان در حال گسترش است.وی تصریح کرد: پیش از تصویب لایحه اورژانس اجتماعی اگر دستگاه یا نهادی با اورژانس اجتماعی همکاری می کرد، در قالب تفاهم نامه بود و به شکل الزام قانونی مطرح نبود اما پس از چند سال آئین نامه ای با همکاری بهزیستی تدوین و در ابتدای سال جاری به معاون اول رئیس جمهور ارائه شد و پس از آن در کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک و نیز در کمیته فرعی کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت یک ماه پیش به دولت رفته و پس از بررسی ها، اواخر شهریور ماه به تصویب رسید.

موسوی چلک خاطرنشان کرد: این بالاترین مجوزی بود که دفتر آسیب های اجتماعی می توانست از دولت بگیرد و امیدواریم فرهنگ استفاده از اورژانس اجتماعی افزایش یابد و در بحران ها تماس با 123 پیش از تماس با 110 باشد چرا که اگر خدمات اجتماعی در حوزه آسیب های اجتماعی به موقع و به شکل تخصصی به مردم ارایه شود، رجوع به کلانتری ها  و دادگستری ها کمتر می شود و همه تلاش ما این است که مراجعه به مراجع قضایی آخرین دری باشد که شهروندان در بروز بحران ها به آن مراجعه می کنند.
 
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha