سلامت نیوز : کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل گفت: برخلاف تصور، کودکان نیز به دلیل تغییر سبک زندگی به خصوص کم تحرکی و آلودگی هوا در سال‌های اخیر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی هستند.

مسعود غفاری در گفت‌وگو با (ایسنا)، بیماری‌های قلبی عروقی را اولین علت مرگ در دنیا، عنوان و اظهار کرد: فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، قندخون بالا، مصرف سیگار، مصرف کم میوه و سبزی، اضافه وزن، چاقی و کم تحرکی از جمله عوامل بروز این بیماری هستند.

وی با اشاره به اینکه 9 مهرماه امسال، هم‌زمان با 30 سپتامبر 2012 به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است، افزود: شعار سازمان جهانی بهداشت در این روز " قلبی سالم، خانه‌ای سالم، دنیایی سالم" است و بر سلامت قلب زنان و کودکان تاکید دارد.

غفاری با تاکید بر این‌که بیماری قلبی، عروقی در زنان به اندازه مردان، خطر ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: آگاهی زنان در مورد خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و اقدامات حفاظتی برای خانواده‌ها مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: برخلاف تصور، کودکان نیز به دلیل تغییر سبک زندگی به خصوص کم تحرکی و آلودگی هوا در سال‌های اخیر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی هستند که مراقبت‌های بهداشتی قبل و بعد از تولد به طور برجسته‌ای در کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها تاثیر گذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha