سلامت نیوز :  نایب رییس انجمن اورولوژی ایران با بیان اینكه مهم‌ترین علامت شناخت بسیاری از بیماری‌ها رنگ ادرار است، افزود: تغییر رنگ ادرار مهم‌ترین علامت سرطان كلیه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر محمدعلی زرگر در حاشیه نشست مطبوعاتی انجمن اورولوژی ایران در این رابطه افزود: وجود خون در ادرار یكی از نشانه‌های سرطان كلیه و مثانه است كه فرد باید پس از مشاهده آن فورا به پزشك مراجعه كند.

وی ادامه داد: البته هر خونی در ادرار نشانه سرطان نیست اما اگر این تغییر رنگ با شب بیداری‌های غیرعادی همراه باشد، خطرناك بوده و مراجعه به پزشك الزامی است.

نایب رییس انجمن اورولوژی ایران تاكید كرد: افراد باید پس از 50 سالگی با انجام آزمایش‌های مخصوص سالیانه psa ادرار خود را اندازه بگیرند كه این آزمایش پس از 40 سالگی برای افرادی كه سابقه خانوادگی داشته و یكی از اعضای خانواده‌شان مانند عمو، برادر یا پدرشان به سرطان پروستات مبتلاست باید انجام شود.

جلیلی با بیان اینكه تشخیص زودهنگام سرطان پروستات باعث درمان آن می‌شود، افزود: اگر این بیماری دیر تشخیص داده شود به سادگی قابل درمان نیست و علاوه بر آن هزینه‌های بسیاری را به فرد، خانواده و جامعه تحمیل می‌كند.

وی در پایان اظهار كرد: این آزمایش تنها با یك نمونه خون و فقط در چند دقیقه قابل انجام است. بنابراین فرد با انجام این آزمایش می‌تواند از بیماری خود در مراحل ابتدایی آگاه شده و زودتر بهبودی خود را بازیابد اما متاسفانه مشاهده می‌شود كه اغلب بیماران در مراحل پیشرفته بیماری به پزشك مراجعه می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha