سلامت نیوز: رییس سازمان انتقال خون با بیان این كه مذاكرات و اقدامات لازم برای ارسال پلاسما به كشور كره در حال انجام است، اظهار كرد: اگر این موضوع محقق شود با افزایش ارسال پلاسما بر میزان تولید داروهای مشتق از پلاسما كه عمدتا گرانقیمت هستند نیز افزوده می‌شود.

دكتر غلامرضا توگه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گذشت شش ماه از سال 91، عنوان كرد: سال سختی را شروع كردیم و به واسطه جنگ اقتصادی كه استكبار جهانی علیه ما پیش گرفت با افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها مواجه شدیم، نگران بودیم كه مبادا این شرایط اقتصادی بر فعالیت‌های سازمان اثر بگذارد. خوشبختانه تمام همكاران شبانه‌روزی تلاش می‌كنند تا این تاثیر را به حداقل ممكن برسانند.

وی درباره آمار اهدای خون در شش ماهه نخست سال جاری توضیح داد: مطابق آخرین گزارش‌ها، روند اهدای خون در شش ماهه ابتدایی امسال رشد 6.7 درصدی را نشان می دهد كه به طور متوسط در تمامی پایگاه‌های ما وجود دارد.

توگه افزود: امید است این روند را در شش ماهه دوم سال نیز حفظ كنیم. به هر روی حل مشكلات این سازمان نیازمند همكاری‌ نهادهای حاكمیتی است تا از دستیابی به اهداف خود كه تامین خون سالم و كافی است باز نماند و كیفیت ارائه خدمات را ارتقا بخشد.

رییس سازمان انتقال خون ضمن اعلام خبر پیش بینی افزایش صادرات پلاسما در سال جاری، عنوان كرد: این اتفاق چند دلیل بارز دارد. از جمله آن‌ها افزایش شمار مراكزی است كه به گروه ارسال‌كنندگان پلاسما پیوسته‌اند. از سوی دیگر شاهد رشد اهدای خون هستیم، مسلما ذخایر خونی به هر میزان افزایش یابد، می‌توان پلاسمای بیشتری استحصال كرد.

وی افزود: همچنین بنابر اظهارات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی، تلاش می كنیم علاوه بر ارسال پلاسمایی كه به كشورهای اروپایی داریم با شركت‌های جدید بویژه در كشورهای آسیایی برای ارسال پلاسما وارد مذاكره شویم.

توگه با اشاره به این كه مذاكرات و اقدامات لازم برای ارسال پلاسما به كشور كره در حال انجام است، اظهار كرد: اگر این موضوع نیز محقق شود، هم ارسال پلاسمای بیشتری خواهیم داشت و هم بر میزان تولید داروهای مشتق از پلاسما افزوده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha