سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وظیفه دولت در حمایت از آسایشگاه‌های سالمندان، معلولان، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه اختصاص اعتبار در قالب طرح و یا مصوبه‌ای، برای ادامه فعالیت این مراکز است.

ایرج عبدی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه مشکلات و شرایط آسایشگاه‌های سالمندان، خیریه‌ها، مراکز نگهداری معلولان و سازمان‌های مردم نهاد به معضلی جدی تبدیل شده است، اظهار داشت: متاسفانه نبود اعتبار و حمایت از سوی دستگاه‌های دولتی بر معضلات این قشر آسیب‌پذیر دامن زده است.

نماینده مردم خرم آباد در مجس شورای اسلامی، با تاکید براینکه دولت موظف است تا برای آسایشگاه سالمندان و مراکز نگهداری معلولان که به صورت خیریه است؛ سرانه‌ای را در نظر بگیرد، ادامه داد: به طور حتم، آسایشگاه سالمندان برای آنکه بتواند ادامه مسیر دهد، نیازمند حمایت‌های بیش از بیش دولت است که دراین شرایط انتظارها از مسئولان مربوطه بیشتر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، نگهداری و مراقبت ازسالمندان و معلولان  را بسیار سخت و حساس توصیف کرد و افزود: دولت باید به این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشد و با ارائه طرح و یا مصوبه‌ای، مددکاران را در ارائه هرچه بهتر خدمات به این قشر حساس جامعه، یاری کند.

وی تصریح کرد: بدیهی است که اختصاص بودجه برای صرف حداقلی انر‍ژی در آسایشگاه سالمندان و خیریه‌ها می‌تواند تحمل سختی بخش مهمی از مسئولیت‌ها را آسان‌تر کند.

عبدی با اشاره به اینکه دولت باید درقالب برنامه‌ای تخصصی، سالمندان را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد عنوان کرد: در حال حاضر هزینه‌های انرژی در آسایشگاه‌های سالمندان و خیریه‌ها بر مشکلات این مراکز اضافه شده به گونه‌ای که کمک‌های مردمی نیز قادر به جبران آنها نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: با اقدامات کارشناسی شده، برنامه‌های هدفمند و همچنین ارائه مصوبه‌ای از سوی دولت برای رفع معضلات آسایشگاه سالمندان و مراکز نگهداری معلولان، ضروری است دولت بیش از پیش نسبت به این مهم حساسیت به خرج دهد.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک اعلام کرده است که درسال جاری و در هرماه به طور متوسط ۴۰ میلیون تومان هزینه انرژی آب، برق و گاز را پرداخت کرده‌ایم، این درحالی است که در گذشته مجموع هزینه‌های انرژی در سال، حدود ۵۰ میلیون تومان می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha