سلامت نیوز: در حال حاضر حدود 58 دارو در طرح‌های کلان ملی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس قوانین بین الملل تحریم شامل دارو‌، واکسن و تجهیزات پزشکی نمی‌شود ولی تحریم این موارد از طریق کمپانی‌های چند ملیتی بر کشور ما اعمال می‌شود.

وی با بیان این که برخی از سازمان‌ها اقدام به شکایت از این کشور‌ها کرده‌اند گفت: نمی‌توان اظهار نظر کرد که چقدر این شکایت می‌تواند مثمر ثمر باشد در کل باید توجه داشت که با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش می‌کنیم در جهت تولید دارو واکسن‌های داخلی گام بزرگی برداریم.

دستجردی اظهار داشت: یک بینش خوبی در کشور ایجاد شده است در حال حاضر حدود 58 دارو به عنوان دارو‌هایی در طرح‌های کلان ملی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

 20 گونه تجهیزات پزشکی هایتیک در حال ساخت است

وزیر بهداشت عنوان کرد: در 5 فراخوان نزدیک به 300 مورد تولید مواد اولیه دارویی را به شرکت‌های داروسازی دادیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: 20 گونه تجهیزات پزشکی هایتیک در حال ساخت داریم که به زودی از برخی از آن ها رونمایی می‌کنیم.
وی تاکید کرد: این تکریم‌ها برای ما فرصت است چرا که علاوه بر تلاش برای تولید این داروها زمینه صادرات آنها را نیز برای کشورهای منطقه شروع کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha