سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر لزوم اجرای کامل طرح پزشک خانواده تا پایان سال جاری تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون در سال پایانی عمر دولت نهم قرار داریم در صورتی که این طرح زمینه اجرایی پیدا نکند، تضمینی نیست که دولت‌های بعدی اقدام به اجرای آن کنند.

 سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اعلام آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به جهت اجرای کامل طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صورتی که اعتبارات این طرح طبق بودجه سالیانه اختصاص داده شود، امکان اجرای آن تا پایان سال وجود دارد.

نماینده اقلیت دینی کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای کامل طرح پزشک خانواده در بهبود سطح بهداشت کشور نقش به‌سزایی دارد، گفت: اگر چه اجرای این طرح ظاهرا در سال اول هزینه بر است ولی به‌طور حتم در دراز مدت موجب کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون تنها حدود ۲۰ درصد از جمعیت کشور در مرحله اجرایی طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند، افزود:‌ به طور حتم این طرح برای دستیابی به موفقیت‌های لازم، باید تا پایان سال زمینه اجرایی پیدا کند.

این نماینده مجلس نهم، بر لزوم اجرای کامل طرح پزشک خانواده تا پایان سال جاری تأکید کرد و یاد‌آور شد: با توجه به اینکه هم‌اکنون در سال پایانی عمر دولت نهم قرار داریم در صورتی که این طرح زمینه اجرایی پیدا نکند، تضمینی نیست که دولت‌های بعدی اقدام به اجرای آن کنند.

مره‌صدق با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در تمام دنیا به‌عنوان طرحی انقلابی در نظام سلامت شناخته می‌شود، تصریح کرد: به‌طور حتم اجرای این طرح نابه‌سامانی حوزه سلامت را حل و رفع می‌کند.

وی با اشاره به انتقادات مسئولان سازمان نظام پرستاری در رابطه با بی‌اهمیتی به پرسنل پرستار در طرح پزشک خانواده، بیان کرد: اگر نواقصی در اجرای این طرح وجود دارد، باید به جای متوقف کردن، در حین اجرا آن را اصلاح کرد، از این‌رو اگر به امید ایجاد شرایط مناسب برای طرح پزشک خانواده بنشینیم، به طور حتم هیچگاه زمان اجرای آن فرا نمی‌رسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تحول نظام سلامت را در گرو اجرای طرح پزشک خانواده دانست و گفت: تمام مسئولان به‌ویژه وزارت بهداشت و درمان و سازمان‌های بیمه‌گر باید برای اجرای این طرح برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha