دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 58058
سلامت نیوز: یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان نقش بسزای پرستاران در درمان بیماران، گفت: در صورتی که پرستار، مراقبت‌های ویژه به خصوص در بیمار مبتلا به عارضه قلبی را قبل از حضور پزشک به درستی انجام دهد می‌تواند نجات دهنده جان وی باشد.

دکتر مریم مهرپویا با توجه به جایگاه پرستار در درمان بیماران قلبی، گفت: تعامل متقابل پرستار با پزشک در درمان بیماران قلبی بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که می‌توان گفت درمان بیمار توسط پزشک بدون حضور پرستار نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

وی افزود: در مواجه با بیمار بد حال خط اول پرستار است تا او را مورد بررسی و پزشک را در جریان قرار دهد در صورتی که پرستار مراقبت‌های ویژه به خصوص در بیماران مبتلا به عارضه قلبی را قبل از حضور پزشک به درستی انجام دهد می‌تواند نجات دهنده جان وی باشد.

این متخصص قلب و عروق اظهارداشت: پرستاران در احیای بیماران قلبی و عروقی، وارد كردن شوک به بیماران مبتلا به ایست قلبی، تزریق دارو و بسیاری اقدامات ضروری در بخش‌های ویژه و مراقبت‌ بیماران قلبی بسیار تاثیر گذار هستند.

بازآموزی؛ نیاز پرستاران بخش‌های ویژه

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دوره‌های بازآموزی در نگهداری و بروز رسانی اطلاعات پرستاران، تصریح كرد: برای پرستاران به خصوص پرستاران فعال در بخش‌های ویژه و مراقبت‌های بیماران قلبی دوره‌های بازآموزی برگزار می‌شود که حضور آنها به صورت اختیاری نمی‌باشد. این دوره‌ها در هر شش ماه سال برگزار می‌شود که خوشبختانه در بیمارستان‌ها به خصوص مراکز دانشگاهی به صورت مداوم در حال اجرا است.

دکتر مهرپویا اظهارداشت: خوشبختانه پرستاران دارای جایگاه ویژه‌ای هستند. نگرش پزشک سالاری در میان پرستاران یک افکار بسیار اشتباه است اما خوشبختانه به آرامی شاهد کاهش این نگرش در میان آنها هستیم.

این متخصص قلب و عروق خاطر نشان کرد: قانون تجویز دارو توسط پرستار تاکنون در بیمارستان‌ها شنیده نشده است. پرستاران تنها درشرایط صدور دستور در صورت لزوم از سوی پزشک قادر به انجام این اقدام هستند اما برای مدیریت بهتر درمان بهتر است تنها دارو توسط پزشک تجویز گردد.
منبع: سینانیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha