چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 58176
سلامت نیوز : یک متخصص غدد از آمریکا گفت: انسولین Degludec جدید‌ترین انسولینی است که در انتظار تائید FDA برای ورود به بازار دارویی است که در صورت تائید تا چند ماه دیگر در بازار ارائه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر اتای مقیسی متخصص غدد از آمریکا در گفتگو با خبرنگار سینانیوز با بیان اینکه یکی از بحث‌های همایش سراسری و دومین همایش بین المللی تازه‌های غدد، بررسی تازه‌های انسولین در بازار دارویی است گفت: کنترل قند خون در دیابت برای جلوگیری از عوارض مزمن آن از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کشف انسولین در سال ۱۹۲۱معجزه‌ای برای مبتلایان به دیابت به ویژه دیابت نوع یک بود افزود: طی سالهای اخیر انسولین‌های بهتری نسبت به انسولین‌های گذشته وارد بازار شده که همه محققین در این مسیر در صدد ارائه انسولین‌های نزدیک به انسولین طبیعی هستند.

این متخصص غدد از آمریکا اظهار کرد: انسولین‌های جدیدی مراحل تحقیقاتی را طی می کنند که موثر‌تر و با عوارض کمتری هستند که نتایج این تحقیقات در کنفرانسهای معتبر دنیا ارائه شده است.

وی گفت: یکی از انسولین‌هایی که مراحل پایانی تحقیق را پشت سرگذاشته و برای ارائه به بازار توسط FDA مرحله بررسی را طی می‌کند انسولین Degludec است که به طور کلی اثری شبیه انسولین‌های موجود در بازار دارد ولی نسبت به انسولین‌های موجود فواید بیشتری دارند.

دکتر مقیسی ادامه داد: این انسولین با اثر ۲۴ ساعته و تزریق یک بار در روز برای بیمار کافی بوده و میزان آن نیز تقریبا ثابت است.

وی اظهار کرد: انسولین Degludec از نظر اثر روزانه نسبت به انسولین‌های دیگر تاثیرگذاری بیشتری داشته و در صورت استفاده از این نوع انسولین، هایپوگلیسیمی کمتری مشاهده شده که در صورت کسب مجوز تا چند ماه آینده به بازار دارویی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تحولات بسیاری در مسیر انسولین‌ها را در آینده شاهد خواهیم بود بیان کرد: انسولین‌های موجود شباهت زیادی به انسولین‌های بدن دارند و تنها محدودیت این انسولین‌ها در تزریق زیر پوست است که موجب تاخیر در جذب شده و در نتیجه شباهت کمتری به انسولین‌های طبیعی ایجاد می‌کنند که تحقیقات بسیاری برای یافتن انسولین‌های نزدیک به فیزیولوژی بدن در حال انجام هستند.

این متخصص غدد از کشور آمریکا در ادامه با بیان اینکه اصولا انسولین‌ها دو نوع طولانی مدت و کوتاه مدت هستند که طولانی مدت یک بار در روز و کوتاه مدت قبل از مصرف غذا باید استفاده شود گفت: تزریق انسولین با Hyluronidase باعث جذب زود‌تر انسولین شده و می‌تواند قند خون را بعد از غذا به خوبی کنترل نماید.

وی در پایان با بیان اینکه انسولین‌های دیگری در مراحل اولیه تحقیق در حال انجام هستند که پس از پایان این تحقیق‌ها و بررسی می‌توان در آینده به بازار ارائه شوند خاطرنشان کرد: برخی از تحقیقات نیز مرحله دوم را طی می‌کنند که به نظر می‌رسد کمک بزرگی به بیماران مبتلا به دیابت برای کنترل قند خونشان خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha