سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بر خلاف تصور قبلی که نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود، مصرف مکمل‌های ویتامین B تاثیر مثبت یا منفی بر سرطان روده بزرگ ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، اطلاعات ضد و نقیضی درباره تاثیر ویتامین B بر سرطان روده بزرگ وجود دارد اما تحقیقات جدید به این نتیجه رسید که مصرف مکمل های ویتامین B خطر ابتلا به این سرطان را بیشتر یا کمتر نمی‌کند.

در حالی که میلیونها نفر روزانه مکمل های ویتامین B را مصرف می‌کنند، نگرانی درباره احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده یا پانکراس افزایش یافته است.

این در حالی است که برخی تحقیقات منتشر شده نیز از مکمل های ویتامین B در محافظت روده بزرگ در برابر ابتلا به سرطان دفاع می‌کنند.

اما تحقیقات جدید تاثیر مکمل های ویتامین B را با مواد دیگر روی 5400 زن سالمند مقایسه کرد و به این نتیجه رسید که این مکمل ها تاثیر مثبت یا منفی در زمینه ابتلا به سرطان روده بزرگ ندارد.

این تحقیقات را محققان دانشگاه هاروارد انجام دادند و آنها اطلاعات مربوط به این زنان با میانگین 62 را مورد استفاده قرار دادند.

در بیماری سرطان روده بزرگ، سلول‌ های سرطانی در داخل بافت روده شروع به تکثیر می‌‌کنند.

اگر چه این سرطان از جمله معمول‌ترین سرطان های انسان به ‌حساب‌ می‌‌آید اما به‌ دلیل بهبود روش‌های غربالگری و تشخیصی، تعداد موارد جدید این بیماری و مرگ ناشی از آن به ‌طور قابل ملاحظه‌‌ای کاهش یافته ‌است.

این بیماری در هر سنی بروز می‌ یابد اما میزان بروز در سن بالای 50 سال بیشتر است.

زمانی ‌که در مراحل اولیه تشخیص داده ‌می‌شود، این سرطان درمان ‌پذیر است اما تشخیص آن در این مراحل هیچ‌ گونه علامتی ندارد.

سرطان روده بزرگ از نظر تعداد بیماران مبتلا، سومین و از نظر تعداد مرگ و میر، دومین رتبه را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha