سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 58496

سلامت نیوز : محققان گفتند: با وجود اینکه امکان درمان آب مروارید از طریق عمل جراحی و بازگرداندن قدرت بینایی وجود دارد تعدادی از بیماران به علت نبود امکانات پیشرفته جراحی و هزینه های بالای آن نمی‌توانند بینایی خود را باز یابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان افزودند: یافتن همه عواملی که در افزایش شدت ابتلا به آب مروارید نقش دارند، می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به آن ایفا کند.آب مروارید یا cataract نوعی بیماری چشم با دلایل گوناگون است که با تار شدن عدسی چشم آغاز شده و با افزایش تیرگی و کدر شدن عدسی، بینایی چشم مختل می‌شود.

در مراحل اولیه، استفاده از نور قوی و عینک، مشکلات بینایی ناشی از آب مروارید را کمتر می‌کند اما در مراحل بعدی بیماری انجام جراحی برای بهبود بینایی ضروری است.آب مروارید ناشی از افزایش سن شایع ‌ترین نوع آب مروارید است و بین سنین 65 تا 74 سالگی، 50 درصد افراد و بالای سن 75 سالگی، 70 درصد افراد به آن مبتلا می‌شوند، اما می‌تواند از 35 سالگی به بعد شروع شود.

آب مروارید ممکن است ناشی از بیماری‌ ها باشد که این نوع در افرادی که بیماری ‌های مشخص دیگری از جمله دیابت (بیماری قند) دارند دیده می‌شود. گاهی بروز آب مروارید در رابطه با مصرف داروهای کورتون دار است.آب مروارید همچنین ممکن است ناشی از ضربه باشد یعنی گاهی بلافاصله پس از صدمات چشمی و گاهی سالها بعد از آن دیده می‌شود.

یک نوع دیگر نیز آب مروارید مادرزادی است یعنی برخی بچه‌‌ها با آب مروراید به دنیا می‌آیند یا اینکه در کودکی به آن مبتلا می‌شوند که معمولاً در هر دو چشم است.این آب مروارید ممکن است در بینایی اختلال ایجاد نکند، اما در صورت ایجاد اختلال حتماً باید جراحی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha