سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز لحظاتی پیش به بیمارستان گلستان رفت و از نزدیک روند درمان مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس را کنترل کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمدحسین سرمست در حاشیه عیادت امروز خود از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان، اظهار کرد: خوشبختانه امروز هم وضعیت روحی همراهان بیماران و هم وضعیت روحی مصدومان حادثه بهتر است و آسیب‌های روانی کاهش یافته است.

وی افزود: امروز چهار عمل جراحی بر روی چهار نفر از مصدومان این حادثه انجام شد و اکنون حال این بیماران رضایت‌بخش است؛ همچنین امروز دو نفر از دانش‌آموزان از بیمارستان مرخص شده‌اند و مصدومانی که عمل جراحی و دیگر اقدامات درمانی غیرجراحی بر روی آنها انجام شده نیز در دو سه روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند.

سرمست تصریح کرد: تنها یکی از مصدومان حادثه (مریم باباخانیان) که وضعیت هوشیاری نامناسب‌تری دارد، اگرچه از ابتدای وقت امروز تاکنون افزایش هوشیاری داشته، احتمالا مدت طولانی‌تری در بیمارستان و در بخش ICU بستری خواهد ماند. اقدامات پزشکی و پرستاری لازم بر روی این بیمار در حال انجام است و پدر و مادر این دانش‌آموز نیز در جریان اقدامات درمانی قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: زمانی که وی به بیمارستان گلستان منتقل شد دارای سطح هوشیاری 4 بود و اکنون میزان هوشیاری این بیمار تقریبا به 6 رسیده است، این فرد مصدوم احتیاجی به عمل جراحی نداشته است.

همچنین دکتر علیرضا تیموری، عضو تیم تخصصی درمان مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای خوزستان، اظهار کرد: همه بیماران از لحاظ وضعیت سلامت مغز و اعصاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند و تحت درمان هستند.

وی افزود: اقدامات مربوط به تصویربرداری تشخیصی شامل سی.تی.اسکن، ام.آر.آی و رادیولوژی با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای همه بیماران انجام شده و گردن‌بندها و کمربندهای مناسب نیز برای همه افراد تجویز شده است.

این جراح مغز و اعصاب تصریح کرد: بیماری که در بخش مراقبت‌های جراحی مغز و اعصاب بستری است فردا مورد عمل جراحی ستون فقرات قرار می‌گیرد تا از گسترش ضایعه در این بیمار جلوگیری شود.

همچنین دکتر حمید آرتی، متخصص ارتوپدی و عضو تیم درمانی مصدومان، به خبرنگار ایسنای خوزستان گفت: تاکنون چهار عمل جراحی در ناحیه شکستگی اندام تحتانی و فوقانی مصدومان حادثه انجام شده است؛ همچنین شست‌وشو و درمان تاندون‌ها به صورت سرپایی انجام شده و در بخش‌ها و اورژانس نیز آتل‌گیری شکستگی‌ها انجام شده است.

دکتر ایرج نظری، فوق‌تخصص و جراح عروق و عضو تیم درمانی مصدومان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: در ابتدای ورود مصدومان به بیمارستان همه اقدامات اولیه مورد نیاز برای کنترل مشکلات حاد بر روی مصدومان انجام شد و اکنون روند درمان بیماران در شرایط مناسبی در حال پیشروی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha