سلامت نیوز : عبدالحمید ظفرمند صبح امروز در بیست و یکمین کنگره علمی سالانه پروتز دندانی در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش اظهار داشت: از فروردین سال 90 حوزه مشاور دندانپزشکی وزیر بهداشت در وزارت بهداشت ایجاد شد که این مسئله می‌تواند بسیاری از مسائل حوزه دندنپزشکی را تعقیب کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه ما زمان خیلی کوتاهی داریم، افزود: ستادی در وزارت بهداشت 6 ماه قبل تشکیل شد تا طرح جامع سلامت دهان و دندان ارائه شود و در صورت نهایی شدن این طرح می‌توانیم بر بسیاری از مسائل حوزه دندانپزشکی فائق آییم اما در این زمینه مشکلی که وجود دارد آن است که مدیریت‌ها به صورت سلیقه ای است و در صورت جابه‌جایی افراد برخی کارها زمین می‌ماند و به سمت کارهایی که در اولویت نیست پیش می‌رویم که امیدواریم با این مشکل مواجه نشویم.

ظفرمند ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی توانستیم در اردیبهشت‌ امسال با تشکیل کمیته ملی تولیدات دندانپزشکی با حضور مدیران ستادی وزارت بهداشت و افراد فعال در حوزه تجهیزات پزشکی اقداماتی در این زمینه انجام شد که بر این اساس در تاریخ 20 مهر 500 شرکت تجهیزات دندانپزشکی شناسایی شدند که از این شرکتها 200 نفر گزینش شدند.

مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی تصریح کرد: بر این اساس با دعوت از معاون غذا و دارو و معاون تحقیقات وزارت بهداشت در این جلسه گزینش افراد فعال در حوزه تولیدات دندانپزشکی صورت پذیرفت تا بتوانیم برای نخستین بار جشنواره تولیدات ملی دندانپزشکی را در آذر امسال برگزار کنیم.

وی با اشاره به مشکلات عدم پوشش مناسب بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی گفت:‌ چندی قبل با معاون وزیر رفاه جلسه‌ای داشتم و در مورد گسترش خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی به گفت‌وگو نشستیم زیرا ما در دندانپزشکی در زمینه پوشش بیمه‌ای خیلی عقب هستیم و به یاد دارم که وزیر بهداشت عنوان کرده بود دندانپزشکی مظلوم واقع شده است یعنی دندانپزشکان، تکنسین های پروتز و بیماران در این حوزه مظلوم واقع شده‌اند.

ظفرمند بیان داشت: ما در کشور بیمه بیماری داریم که حتی بیمه درمان نیز به حساب نمی‌آید و با توجه به فرصت محدود ما امیدواریم با کمک همدیگر مشکلات دندانپزشکی را برطرف کنیم و با هر تغییر مدیریتی برنامه‌های مدیر قبلی بر زمین نماند.

مشاور وزیر بهداشت در امور دندانپزشکی با بیان اینکه طرح ساماندهی در حوزه دندانپزشکی یکی از کارهای مهمی است که با کمک دفتر سلامت دهان و دندان باید رخ دهد، افزود: در بین انجمن‌های دندانپزشکی نیز باید هماهنگی بیشتری صورت پذیرد و ضوابط فعالیتی آنان طبق تشکیلات منظمی تعریف شود.

وی به مبحث دوره‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی نیز اشاره کرد و گفت: متقاضیان کاردانی به کارشناسی در حوزه دندانپزشکی افزایش یافته است ولی ما باید بر اساس توانمندی‌های مالی و نیروی انسانی یک ارزشیابی مجدد نیز داشته باشیم و صادقانه می‌توانم عنوان کنم که نظر بنده این است که این مقطع کارشناسی به صورت کارشناسی ناپیوسته اجرا شود زیرا با احساس و شعار نمی‌توانیم جلو برویم باید امکانات لازم وجود داشته باشد.

ظفرمند خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش‌های دندانپزشکی ایران در حوزه‌های لابراتوار حتی از آموزش‌های کشورهای اروپایی نیز جلوتر است و حتی در برخی کشورها وقتی مدارک علمی دندانپزشکی را می‌فرستیم به ارزشیابی حضوری احتیاج ندارد  البته در اروپا برنامه‌ای در دست اجرا است تا تمام مقاطع کاردانی به کارشناسی را مورد بازبینی جدید قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha