سلامت نیوز: ورزقان طی دوروز گذشته بیش از 9بار لرزیده است.

در این میان دو زلزله با قدرت 4/4 و 4/1ریشتر که به‌ترتیب در ساعات 2:01بامداد و 7:26صبح دیروز رخ داد، بزرگ‌ترین زمین‌لرزه‌ها به‌حساب می‌آمدند. البته مهر گزارش داد که پس‌لرزه‌های متعدد بعد از زلزله 21مرداد تا حدی باعث کاهش استقبال اهالی منطقه از بازسازی اماکن مسکونی شده است.

این در حالی است که فرماندار شهرستان ورزقان اعلام کرده که تا به حال تنها 700نفر متقاضی کانکس به جای وام دو میلیونی در شهرستان ورزقان شده‌اند. محرم فروغی شجاعی در این‌باره افزود: با توجه به اعطای کانکس به جای تسهیلات بانکی دومیلیون تومانی برای بازسازی خانه‌های مسکونی در شهر ورزقان تنها 700نفر با مراجعه به دفتر بنیاد مسکن در این شهر خواستار کانکس شده‌اند.

وی با اشاره به تشدید کاهش دما در این منطقه اظهار داشت: چادرها مکان مناسبی برای اسکان در این شرایط آب وهوایی نیستند و در روزهای آتی با افزایش تقاضا مواجه خواهیم بود. فروغی با تأکید بر اینکه کانکس‌های یادشده در حال حاضر تحویل داده می‌شود تصریح کرد: با تقسیم بندی روستاهای تابعه شهرستان ورزقان به پنج محله، نحوه استقرار کانکس‌ها روی نقشه ترسیم شده و برای هر محله نیز به‌طور میانگین 120خانواده معین شده است.
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha