سلامت نیوز : نتایج جلسه تصمیم‌گیری درباره درمان نگهدارنده اعتیاد با قرص و شربت متادون اعلام شد.

دکتر عباسعلی ناصحی، مدیر کل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، با اشاره به جلسه کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و تصمیم گیری درباره درمان نگهدارنده با متادون (قرص یا شربت) گفت: در این جلسه مقرر شد درمان اعتیاد با داروی متادون عمدتا به صورت تجویز شربت متادون باشد.وی افزود: البته تعدادی از بیماران نیز وجود دارند که از نظر پزشکی قادر به مصرف شربت متادون نیستند. مقرر شد برای این دسته از بیماران قرص متادون تجویز شود.

مدیر کل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت ادامه داد: بر این اساس تولید و توزیع داروی متادون به صورت 80 درصد شربت و 20 درصد قرص خواهد بود.وی افزود: در دو ماه اول درمان که بیماران به صورت روزانه برای دریافت دارو به مراکز درمان اعتیاد مراجعه می‌کنند، شربت مصرف می‌شود و پس از آن که دوز در منزل دارند، 80 درصد شربت و 20 درصد قرص دریافت خواهند کرد.

ناصحی تاکید کرد: قرص متادون در اختیار مراکز درمانی که سابقه تخلف نداشته باشند قرار خواهد گرفت. بر این اساس مراکزی که پروتکل درمان را به خوبی اجرا نکرده‌اند یا سابقه خروج دارو از مرکز را داشته باشند، قرص دریافت نخواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علي مرادي ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    0 0
    جناب دکتر عباسعلی ناصحی اكثر قريب به اتفاق معتادان با شربت متادون از لحاظ سازگاري مشكل دارند و به هيج وجه نميتوانند با آن كنار بيايند اين را تنها يك معتاد يا كسي كه سالها كار درمان انجام داده و از نزديك با معتادان در ارتباط بوده ميتواند درك كند. از طرفي عرضه قرص به جاي شربت نميتواند از نشت دارو به بازار آزاد جلوگيري نمايد. لذا اميدوارم كه در اجراي طرح جايگزيني شربت بجاي قرص متادن تجديد نظر بفرمائيد چون باعث ريزش حد اكثري معتادان از پرسه درمان ميشود.