مركز رشد واحدهای فناوری فرآورده دارویی موسوم به / ‪ /Incubator center for Pharmaceutical Technologie‬روز شنبه در تبریز افتتاح شد.

رییس این مركز در آیین افتتاحی این مركز گفت: با افتتاح این مركز تحقیقات و پژوهش در عرصه فرآورده‌های دارویی در منطقه سامان یافته و در مسیر تولید و عمل قرار می‌گیرد.

دكتر محمدحسیم زرین‌تن، افزود :این مركز در زمینه‌های مواد اولیه( شیمیایی،گیاهی ،بیولوژیك)، بیوتكنولوژی دارویی، نانو تكنولوژی دارویی، سامانه‌های دارو رسانی، فناوری اطلاعات دارویی، مهندسی داروسازی فعالیت خواهد داشت.

وی از داشتن ایده نو با قابلیت تولید تجاری، دارا بودن گروه كاری، داشتن آموخته دانشگاهی مرتبط و ارایه برنامه كاری براساس طرح تجاری از شرایط همكاری افراد با این مركز یاد كرد.

زرین تن افزود: این مركز در زمینه ارایه خدمات شبكه و اطلاع رسانی، كمك به دریافت تسهیلات مالی و اعتباری و مشاركت در پروژه یابی و بازاریابی، برقراری ارتباط با مراكز دانشگاهی و پژوهشی و مراكز رشد كشور با مشاركت كنندگان در طرح همكاری خواهد داشت.

در ادامه این ایین چند تن از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی نكته نظرات خود را در زمینه هر چه بهتر اجراشدن طرح و استفاده از پتانسیل و ظرفیت علمی موجود در میان فارغ‌التحصیلان ارایه دادند.

این مركز زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی تبریز و برخوردار بودن از امكانات تحقیق و پژوهشی دانشگاه از جمله ‪ ۲۱‬آزمایشگاه متنوع و مجهز آن به فعالیت های علمی و عملی خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha