سلامت نیوز : مدیرعامل جمعیت تولدی دوباره گفت: وضعیت درمان اعتیاد در کمپ ها و مراکز درمانی به دلیل کمبود اعتبارات به شدت بحرانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ عباس دیلمی زاده در افتتاح اولین مرکز تخصصی درمان محرک های ویژه زنان که روز دوشنبه برگزار شد، گفت: با همکاری سازمان بهزیستی و شهرداری منطقه 22 اولین مرکز تخصصی درمان شیشه زنان به بهره برداری رسید که این مرکز آموزشها و خدمات مختلفی برای ترک این مواد محرک به زنان ارائه می دهد.

وی افزود: رویکرد ما در این مرکز این است که در کنار گروههای همتا متخصصین شامل روانپزشک، پزشک، مددکار، مددیار و... هستند.دیلمی زاده با اشاره به اینکه این مرکز ظرفیت پذیرش 60 زن را دارد، تصریح کرد: درمان اعتیاد حداقل یک سال به طول می انجامد و پس از ترخیص افراد به مراکز خدمات رهایی اعتیاد در منطقه شهرداری 2 تهران معرفی و خدمات دریافت می کنند و به مدت یک سال زیر نظر متخصصین مشکلات روحی، روانی و نیازهای آنان برطرف خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت تولدی دوباره تاکید کرد: در مراکز مداخله در بحران سعی خواهیم کرد به خانواده ها آموزشهای اولیه برای رفتار با معتاد ارائه دهیم و آنها ترغیب به نگهداری بیمار در منزل شوند و پس از آن امکانی فراهم خواهد شد تا این فرد با پای خود به مرکز مداخله بیاید و در این خصوص هیچ اجباری در کار نیست.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان بهزیستی 150 میلیون تومان اعتبار به جمعیت تولدی دوباره اعطا کرد، گفت: با این کمک و حمایت توانستیم 4 مرکز خود را بازسازی و نوسازی کنیم و با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت مالی و اعتباری مرکز جمعیت تولدی دوباره به شدت بحرانی است، نیازمند کمک و تخصیص اعتبارات از سوی سازمان بهزیستی هستیم.

دیلمی زاده با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات مالی محلهای نگهداری معتادان در آستانه تعطیلی هستند، گفت: در صورتیکه اعتبارات لازم به ما اعطا نشود سرپناه های معتادان بی خانمان در آستانه زمستان تعطیل می شود و این افراد سرگردان خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت تولدی دوباره از راه اندازی دو مرکز تخصصی ویژه درمان اعتیاد تا پایان ماه جاری در خبر داد و افزود: توسعه مدل های جدید تخصصی درمان اعتیاد در ایران، ادغام برنامه های کاهش آسیب در برنامه های اقامتی، توسعه دوره های تخصصی مددیاری با همکاری بهزیستی و همچنین شبکه سازی تشکل های غیردولتی مبارزه با مواد مخدر با همکاری دفتر مبارزه با جرم سازمان ملل از جمله برنامه های ما در سال جاری است.

وی گفت: در حال حاضر 100 نفر پرسنل در جمعیت تولدی دوباره مشغول به کار هستند که 80 نفر آنها معتادان بهبود یافته هستند که در شرایط حاضر به دلیل فشارهای اقتصادی یا باید نیروهای خود را تعدیل کنیم و یا اقدام دیگری در جهت رفع مشکلات خود انجام دهیم.

دیلمی زاده با اشاره به اینکه تحریمها در درمان اعتیاد تاثیر گذاشته اند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات خود باید یا تعرفه ها را بالا ببریم که در این صورت مردم توانایی آن را ندارند و چنانچه این کار را انجام ندهیم، ورشکست خواهیم شد بنابراین باید برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha