چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 60491

در این فصل از سال، به دلیل سرمای هوا و همچنین وزش بادهای خشك و سرد، لطافت پوست بخصوص پوست صورت به خطر می‌افتد. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از بروز خشكی پوست از همین ماه‌ها كه هوا هنوز خیلی سرد نشده، اقدام كنید.

پوست پاییزی
سلامت نیوز : فصل پاییز با تمام زیبایی‌ها و برگ‌های رنگارنگش از راه رسیده است، اما در میان این همه زیبایی، بعضی از افراد با مشكلات خاصی روبه‌رو هستند؛ آنهایی كه در پاییز لطافت پوست‌شان از بین می‌رود و بخصوص دست‌ها و صورت‌شان خشن و زبر می‌شود، بخوبی این مساله را درك می‌كنند. در این فصل از سال، به دلیل سرمای هوا و همچنین وزش بادهای خشك و سرد، لطافت پوست بخصوص پوست صورت به خطر می‌افتد. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از بروز خشكی پوست از همین ماه‌ها كه هوا هنوز خیلی سرد نشده، اقدام كنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ یكی از راه‌های ساده، اما مهم برای پیشگیری از این مشكل، استفاده از كرم‌های مرطوب‌كننده مناسب پوست است. با توجه به این موضوع كه پوست در این فصل رطوبت خود را از دست می‌دهد و این مساله باعث خشك شدن و سوزش آن می‌شود، بهتر است استفاده مداوم از كرم‌های مرطوب‌كننده را فراموش نكنید. همچنین خوب است در این فصل از سال، همیشه كرم را همراه خود داشته باشید تا به صورت مداوم، دست و صورت خود را مرطوب نگه دارید.

البته در فصل پاییز به دلیل ابری بودن هوا نباید استفاده از كرم ضد آفتاب را به اشتباه ترك كنید؛ بلكه باید بدانید در حالی كه در اغلب روزهای پاییزی آفتاب مانند روزهای تابستانی نمی‌تابد و ممكن است پشت ابر باشد، ولی حتما باید برای محافظت از پوست از كرم‌های ضدآفتاب استفاده كنید.همچنین با توجه به این موضوع كه معمولا در فصل‌های پایانی سال آلودگی هوا شدت بیشتری دارد، بهتر است برای تمیز نگهداشتن پوست خود نیز تلاش بیشتری داشته باشید.

یكی دیگر از نكات مهم و حائز اهمیت، شیوه شست‌وشو و همچنین پاك كردن مواد آرایشی از روی صورت است. پس به یاد داشته باشید با توجه به خشكی بیش از حد پوست در این ماه‌ها، باید با ملایمت بیشتری با پوست‌تان برخورد كنید. اگر از محلول‌های شست‌و‌شوی پوست استفاده می‌كنید، باید با آرامش و لطافت بیشتری نسبت به قبل این كار را انجام دهید و اگر از انواع صابون برای تمیز نگهداشتن پوست خود كمك می‌گیرید بهتر است از صابون‌های ملایم‌تر استفاده كنید و پس از پایان شست‌و‌شو، پوست خود را به وسیله یك حوله نرم خشك كنید؛ پس از آن هم حتما باید پوست خود را با كرم نرم و مرطوب نگه دارید.

همچنین دقت داشته باشید در این فصل بهتر است پس از هر بار استحمام از لوسیون‌های مخصوص پوست بدن نیز استفاده كنید.یكی دیگر از راه‌های محافظت از پوست در این فصل استفاده از دستگاه بخور است؛ استفاده از این دستگاه‌ها به دلیل این‌كه به آبرسانی پوست كمك می‌كند، می‌تواند كمك بزرگی برای حفظ لطافت و زیبایی پوست شما باشد.

مراقب دست‌های هم باشید

دقت كنید در این فصل، مراقبت از پوست دست‌ها هم بسیار اهمیت دارد و حتما باید به فكر آنها هم باشید؛ شاید شما هم در فصل‌های پایانی سال دچار سوزش پوست دست و قرمز شدن آن شده باشید یا مشكلات دیگری را مانند خارش و پوسته ‌شدن پوست دست تجربه كرده باشید. برای پیشگیری از این مشكلات توصیه می‌شود از دستكش‌های نخی استفاده كنید و حتی زمانی كه داخل خودرو و سایر مكان‌های عمومی سرپوشیده نیز قرار دارید نیز دستكش را فراموش نكنید.

خشكی پوست دست نه‌تنها موجب سوزش پوست می‌شود، بلكه حتی می‌تواند باعث پوسته ‌شدن پوست اطراف ناخن‌ها هم بشود كه این موضوع زیبایی دستان شما را به خطر خواهد انداخت. پس برای پیشگیری از این مشكل حتما از كرم‌های دست و همچنین كرم‌های مخصوص ناخن استفاده كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha