چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 60508
سلامت نیوز :مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از طراحی نرم افزار مراقبت از خون در کشور خبر داد و گفت: با استفاده از این نرم افزار، عوارض تجویز خون به حداقل خواهد رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر غلامرضا توگه روز سه شنبه در سمینار اولین آزمایشگاه هوشمند در دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: سازمان انتقال خون از سال 83 با استقرار نرم افزار نگاره در پایگاههای اصلی و اقماری خود در سطح کشور، تمام فرآیندهای جاری سازمان را در همه پایگاهها به صورت الکترونیک و هوشمند طراحی و نصب کرده است و تمامی فرایندهای سازمان به صورت الکترونیک ثبت می شود.

وی گفت: این امر باعث شده است که تمام فرایندها از ابتدا که اهداکنندگان پذیرش می‌شوند تا زمانی که خون از واحد پخش توزیع می شود اطلاعات را به صورت هوشمند ثبت کرده و درصورت بروز خطا در هر یک از مراحل امکان رفتن به مرحله بعدی متوقف می شود.

توگه افزود: در حال حاضر به فکر طراحی نرم افزار جدیدی هستیم تا بتوان اطلاعات تمام فرایندها را از ابتدا تا انتهای مصرف به صورت هوشمند ثبت کرد. از این طریق امکان برنامه ریزی دقیق برای توزیع خون و فرآورده‌های خونی فراهم خواهد شد و عوارض تجویز خون به حداقل می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha