سلامت نیوز : یک پزشک عمومی می‌گوید: شست وشوی مرتب دست‌ها نقش بسزایی در کاهش انتقال سرماخوردگی در فصل سرما دارد.

دکتر مریم صاحب یاری در گفت وگو با ( ایسنا) ، با اشاره به انواع سرماخوردگی‌های شایع در فصل پاییز، اظهار داشت: برخی از سرماخوردگی‌ها منشاء ویروسی دارند و برخی دیگر به دلیل عفونت‌های باکتریایی ایجاد می‌شوند.وی ادامه داد: تشخیص این دو گونه سرماخوردگی به عهده پزشک است و شیوه درمان آنها نیز تا حدودی با هم تفاوت دارد.

به گفته این پزشک عمومی، مصرف آنتی بیوتیک در درمان سرماخوردگی‌های ویروسی تاثیری ندارد و لازم است دوران بیماری طی شود.صاحب یاری تاکید کرد: گلودردهای چرکی و خلط سینه از علایم سرماخوردگی‌های باکتریال است که باید با مصرف آنتی بیوتیک مداوا شوند.

وی با اشاره به شیوه‌های انتقال سرماخوردگی، افزود: برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی باید از دست دادن و روبوسی در فصل‌های سرد سال که سرماخوردگی شیوع بیشتری دارد، خودداری کرد.این پزشک عمومی معتقد است از آنجایی که عوامل بیماری زا بر روی پوست بدن و دست‌های فرد بیمار نیز وجود دارند، شستن دست‌ها نیز در کاهش انتقال بیماری موثر است.

صاحب یاری در خصوص میوه‌های پاییزی و تاثیر آنها در پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی یادآور شد: این میوه‌ها از جمله مرکبات، کیوی و انار به دلیل مقادیر بالای ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی نقش بسزایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف میوه‌های فصل می‌تواند در روند درمان سرماخوردگی هم تاثیر داشته باشد. میوه‌های پاییزی منابع سرشار آنتی اکسیدان هستند و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن از ابتلا به سرطان نیز پیشگیری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha