چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 60567

سلامت نیوز :تحقیقات جدید حاکی است: در صورتی که افراد مبتلا به آلرژی از اقدامات پیشگیری مناسب استفاده کنند، تعداد مراجعه آنها به پزشک و بستری شدن به دلیل آنافیلاکسی که یک شوک ناشی از آلرژی است، کاهش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ آنافیلاکسی یک پاسخ آلرژیک شدید به داروها و بسیاری از مواد آلرژیزای دیگر است که زندگی فرد را به خطر می‌اندازد و می‌تواند در نتیجه آلرژیهای غذایی و دارویی یا به دلیل گزیدگی یا نیش حشرات ایجاد شود.محققان برای تحقیقات خود اطلاعات تقریباً 12هزار فرد را که بین سالهای 2002 تا 2008 به دلیل آنافیلاکسی به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کرده بودند یا حتی بستری شده بودند، بررسی کردند.

25 درصد از این بیماران به نوع شدید آنافیلاکسی مبتلا بودند.

طبق نتایج این تحقیقات که در اجلاس سالانه دانشکده آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی (ACAAI) در کالیفرنیا ارائه شد اکثر این بیماران از اپینفرین استفاده نمی‌کردند و در سال قبل از ظهور علائم آنافیلاکسی به متخصص آلرژی هم مراجعه نکرده بودند.

ساندی کلارک، استادیار پزشکی اورژانس و سلامت عمومی در دانشکده پزشکی ویل کرنل در نیویورک گفت: مصرف اپینفرین برای کسانی که واکنش آنافیلاکسی دارند به منظور کنترل علائم مرگبار آن ضروری است.

کلارک پیشنهاد کرد تا افراد مبتلا به آلرژی که بیشتر در معرض خطر هستند روزانه از دو دوز اپینفرین استفاده کنند و به طور مرتب به متخصص آلرژی مراجعه کنند تا از واکنشهای آلرژیک شدید که منجر به بستری شدن می‌شود جلوگیری شود.

ACAAI پیشنهاد می‌کند افرادی که در گذشته آنافیلاکسی داشته‌اند :

• از یک بازوبند پزشکی که آلرژیهای منجر به آناتفیلاکسی را ثبت می‌کند استفاده کنند.

• از تماس با آلرژنهایی که موجب تحریک آنافلاکسی می‌شوند جلوگیری کنند.

• برای زمانی که به طور غیرمنتظره با علائم آنافیلاکسی مواجه می‌شوند برنامه ریزی کنند و به خانواده و دوستانشان طریقه کمک رسانی را آموزش دهند.

• اگر مصرف اپینفرین بایشان تجویز شده است حتماً همیشه آن را همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha