سلامت نیوز : رییس سازمان انتقال خون با اشاره به میزان بالای مراجعه مردم به پایگاه‌های برای اهدای خون در دهه نخست محرم، گفت: سازمان انتقال خون همیشه به خون ذخیره نیاز دارد و مردم باید همیشه خون اهدا کنند نه تنها در یک زمان خاص.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر غلامرضا توگه در آیین افتتاح پروژه‌های ساختمانی سازمان انتقال خون استان، اظهار کرد: به ادعای سازمان بهداشت جهانی، فعالیت و ارتقای ایران در زمینه انتقال خون در منطقه مدیترانه شرقی نمونه است. در این منطقه تنها کشور ترکیه رقیب ماست که البته ایران از لحاظ کمیت و کیفیت رتبه بهتری دارد.

وی افزود: در دورانی که بیماری‌های عفونی و ویروسی مانند ایدز جولان می‌دهند، پیشرفت سازمان انتقال خون کشور به حدیست که در سالروز جهانی اهدای خون سازمان بهداشت جهانی ایران را در زمره پنج کشور برتر در پیشرفت و ارتقای ‌خون قرار داده است.

توگه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در فصول سرد سال به خاطر شیوع بیماری‌های ویروسی، ذخایر خونی با افت مواجه می‌شود. در دهه محرم بسیاری از مردم به خاطر نذر یا دیگر اعتقادات می‌آیند که خون اهدا کنند اما باید بدانند که اهدای خون همیشه اجر دارد و مخصوص دوره‌ای خاص نیست و این هجومی که در این چند روزه به پایگاه‌ها می‌شود، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر کسی در این دهه خون اهدا کند تا 3 ماه بعد نمی‌تواند خون اهدا کند ولی ما همیشه به ذخایر خونی نیاز داریم و مردم باید به گونه‌ای برای اهدا خون خود برنامه‌ریزی کنند که در یک زمان خاص، تراکم بیش از حد نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha