سلامت نیوز : معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که مدارس شهر تهران با کمبود مربی بهداشت مواجه نیستند و به ازای هر 750 دانش آموز، یک مربی بهداشت وجود دارد.

حسین بابویی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: براساس معیارهای در نظر گرفته شده آموزش و پرورش، مدارس شهر تهران از جمله مدارسی است که به هیچ عنوان با کمبود مربی بهداشت مواجه نیست.وی افزود: در آموزش و پرورش شهر تهران به ازای هر 750 دانش آموز، یک مربی بهداشت در نظر گرفته شده است و تاکنون گزارشی از مدارس شهر تهران مبنی بر کمبود مربی بهداشت به ما گزارش نشده است.

بابویی تصریح کرد: یکی از دلایل نبود کمبود مربی بهداشت در مدارس، بکارگیری افرادی با مدرک تحصیلی مرتبط با بهداشت و درمان است و با توجه به اینکه زمینه تدریس در رشته و درس مرتبط به مدرک خود را ندارند، از این افراد به عنوان مربی بهداشت استفاده می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعیت استخدامی مربیان بهداشت توضیح داد: استخدام این افراد در حوزه کارهای عملیاتی وزارتخانه است، اما تا آنجا که در جریان هستم وزیر آموزش و پرورش پیگیر استخدام مربیان بهداشت کار معین از طریق مراجع قانونی است.

هنوز موردی از شپش دانش آموزی گزارش نشده است

بابویی درباره وضعیت شپش دانش آموزان در مناطق محروم پایتخت گفت: با توجه به اینکه طرح غربالگری و معاینه پزشکی دانش اموزان به صورت هفتگی از سوی مراقبان سلامت انجام می شود، در سال تحصیلی جدید هنوز موردی از شپش سر دانش آموزی به ما گزارش نشده است.

وی ادامه داد: البته مبارزه با شپش سر دانش آموزان در مناطق محروم نیازمند فرهنگ سازی دانش آموز و خانواده آنهاست که این اقدام با همکاری آموزش و پرورش در حال انجام است.به گفته بابویی، مراقبان سلامت همچنین آموزش های لازم را به مدیران مدارس در این زمینه داده اند و مدیران باید بهداشت فردی دانش آموزان را همه روزه مراقبت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha