سلامت نیوز : جدیدترین تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد: توسل به تنبیه بدنی باعث می‌شود که کودکان در مراحل بعدی زندگی با افزایش خطر ابتلا به بیماریهای سرطانی و قلبی و حملات‌ آسمی روبه‌رو باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان در تحقیقات خود این سؤال را از افراد بالغ مبتلا به سرطان پرسیدند که آیا در کودکی به خاطر برخی رفتارهای اشتباه خود تنبیه بندی شده‌اند یا صرفاً با آنها برخورد تند لفظی صورت گرفته است؟

این تحقیقات نشان داد که درصد زیادی از آنها در کودکی مورد تنبیه بدنی قرار گرفته‌اند.محققان گفتند: تنبیه بدنی یا خشونت لفظی میزان استرس و احساسات منفی را در کودکان بالا می‌برد و آنها را در معرض خطر آثار جانبی منفی آن قرار می‌دهد و آنها را در مراحل بالای عمر با بیماری مواجه می‌کند.

تحقیقات پزشکی در گذشته اشاره داشت که موارد شوک شدید کودکان مثلاً خشونت بدنی یا لفظی علیه آنها خطر ابتلای آنها به بیماریهای مزمن و خطرناک در مراحل بالای زندگی را افزایش می‌دهد.این در حالی است که محققان بر اهمیت ارزیابی فاکتورهای دیگر سهیم در این پدیده نظیر سطح فقر یا سطح اجتماعی و اقتصادی که با خشونت بدنی و لفظی ارتباط زیادی دارد، تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha