سلامت نیوز : رمضان محسن پور در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: تمام تلاش وزارت بهداشت این است که مشکلات اقتصادی فشار بیشتری بر مردم تحمیل نکند و تا جای ممکن حتی با جا به جایی اعتبارات تلاش می‌کنیم به بیماران نیازمند و کم بضاعت به خصوص بیماران صعب العلاج که هزینه درمان آنها بالاست کمک کنیم.

وی ادامه داد: اما وزارت بهداشت نیز با مشکلات جدی مواجه است، ردیف اعتبارات کمک به بیماران صعب العلاج به طور کامل تأمین نشده و از کل اعتبارات جاری وزارت بهداشت تا پایان ماه آبان فقط 58 درصد تأمین شده است، تخصیص اعتبارات تملک دارایی نیز برای کل دستگاهها امسال صفر است.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و گران شدن آب، برق و گاز نیز وزارت بهداشت را با 800 میلیارد تومان هزینه جدید که محلی برای تأمین آن پیش بینی نشده مواجه کرده است و برای بودجه سال آینده اگر هیچ اتفاق دیگری هم نیفتد و بقیه مشکلات را هم نادیده بگیریم حداقل این میزان اعتبار باید اضافه شود.

محسن پور افزود: علاوه بر این مشکلات باید تورم و گرانی بی‌سابقه چند برابری نرخ داروهای وارداتی و تجهیزات پزشکی را هم در نظر گرفت، کشورهای غربی ناجوانمردانه و بر خلاف اصول قانونی، اخلاقی و عرفی دارو و تجهیزات پزشکی را تحریم کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha