سلامت نیوز : تحقیقات جدید حاکی است: برخی از کهنه سربازان آمریکایی از مشکلات بینایی رنج می‌برند که تشخیص داده نشده است.

در دو تحقیق اخیر روشن شده است: مشکلات مزمن بینایی که تشخیص داده نشده‌اند؛ در بین کهنه سربازان آمریکایی که دچار آسیب مغزی تروماتیک یا اختلال استرس پس از سانحه شده اند، شایع است.در یکی از این تحقیقات، 31 سرباز قدیمی جنگهای عراق و افغانستان که به دلیل انفجار دچار آسیب مغزی تروماتیک شده بودند؛ تحت نظر قرار گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در نهایت مشخص شد که 67 درصد از آنها به اختلالات مزمن بینایی مبتلا هستند. هیچ زخمی در چشم این افراد وجود نداشت اما با این حال بیش از یک سال پس از حادثه‌ای که به آسیب مغزی تروماتیک در آنها منجر شده بود؛ دچار مشکل بینایی شده بودند.

شایعترین مشکلی که توسط این نظامیان گزارش شد؛ حساسیت به نور و مشکل در تقارب بود. تقارب (همگرایی) تمایل محورهای بینایی چشم به داخل برای دیدن اشیای نزدیک یا در هنگام مطالعه است.موضوع دیگری که توسط این نظامیان مطرح شد؛ کاهش قدرت تطابق چشم بود. قدرت تطابق چشم توانایی تمرکز در هنگام تغییر دید چشم از اشیاء دور به نزدیک است. دو بینی و مگس پران هم در آنها دیده شد. مگس‌ پران در حقیقت سایه کدورت‌های موجود در مایع زجاجیه است که روی شبکیه می‌افتد و به صورت یک سایه تیره دیده می‌شود. این کدورت‌ها ممکن است ناشی از چسبندگی و ضخیم شدن رشته‌های زجاجیه، جمع شدن سلول‌های التهابی در زجاجیه و یا خونریزی در داخل چشم باشد.

5 سال یا بیشتر طول کشید تا بسیاری از این کهنه سربازان دید طبیعی خود را به دست آورند. این دوره زمانی بسیار طولانی تر از زمان بهبودی در بیمارانی است که به دلیل ضربه در هنگام ورزش یا آسیب مغزی غیر مرتبط با انفجار دچار صدمه شده اند.نتایج این تحقیقات در اجلاس سالانه آکادمی آمریکایی چشم پزشکی در شیکاگو مطرح شد.

طبق نتایج تحقیق دوم که در این اجلاس ارائه شد، سربازان مبتلا به استرس پس از سانحه یا افسردگی بیشتر از سربازانی که به این نوع اختلالات ذهنی مبتلا نبودند؛ به سندرم چشم خشک مبتلا شدند. خشکی چشم بیماری ناشی از تغییر کیفیت یا کمیتی اشک چشم می باشد.محققان پس از بررسی اطلاعات پزشکی بیش از 2 میلیون سرباز قدیمی به این نتیجه رسیدند که حدود 20 درصد از افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه یا افسردگی به خشکی چشم دچار شدند.

در سندرم چشم خشک چشم‌ها دچار خارش و کاملاً پر از اشک می‌شوند. این بیماری می‌تواند شدید یا خفیف باشد. برای درمان این بیماری از کمپرسهای آب گرم، اشکهای مصنوعی و کارگزاری یک دستگاه روی چشم برای برداشتن اشک استفاده می‌شود.میانگین سن سربازانی که به خشکی چشم مبتلا بودند کمتر از میانگین سن افراد مبتلا به این بیماری در کل جمعیت بود.

محققان گفتند هنوز مشخص نیست که آیا دلیل خشکی چشم این سربازان، اختلال استرس پس از سانحه یا افسردگی بوده است یا خیر یا اینکه آیا در نتیجه استفاده از داروهایی که برای درمان مشکلات ذهنی خود استفاده می کردند؛ ایجاد شده‌اند یا اینکه دلیل آن چند عامل بوده است.این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز پیش از این با انتشار گزارشی نگران کننده بر موج فزآینده بیماری های روحی و روانی نظامیان آمریکایی مستقر درعراق و افغانستان اعتراف کرد.

پنتاگون تاکید کرده است که میزان ابتلای نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان به بیماری های ذهنی و روانی رو به افزایش است و روند این بیماری‌ها در میان یگان های رزمی بیشتر مشهود است.بنابراین گزارش، بین سالهای 2003 و 2008، بحرانهای روانی ناشی از وضعیت بعد از شوک در میان نظامیان آمریکایی 6 برابر شده است.

آمارها نشان می‌دهد شمار نیروهایی که نیروی زمینی ارتش آمریکا به علت مشکلات روانی از دست داده 2 برابر نیروهایی است که نیروی دریایی و 3 برابر نیروهایی است که نیروی هوایی این کشور از دست داده‌اند.بر اساس آمارها از سال 2003 تاکنون بیش از 4400 نظامی آمریکایی در عراق کشته شده‌اند. خسارتهای آمریکا در جنگ و اشغال عراق صدها میلیارد دلار برآورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha