سلامت نیوز : سیدکاظم شاهزاده فاضلی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: تاکنون 3 هزار و 19 پزشک در طرح پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که به 4 هزار پزشک برای اجرای این طرح احتیاج داریم.

وی ادامه داد: از میان پزشکان ثبت نام شده فقط 18 نفر با بیمه‌ها قرارداد بسته‌اند. از میان سازمانهای بیمه گر،سازمان تامین اجتماعی با پزشکان قرارداد بسته و سازمان بیمه خدمات درمانی به دلیل تبدیل شدن به سازمان بیمه سلامت و قرار گرفتن در پروسه این جابجایی، بحثهای اجرایی آن معوق شد و عقد قرارداد آن با پزشکان خانواده به تعویق افتاد.

شاهزاده فاضلی تصریح کرد: بیمه نیروهای مسلح نیز هنوز با طرح پزشک خانواده اعلام همکاری نکرده است و بیمه کمیته امداد نیز به دلیل اینکه پزشک خانواده داشته معتقد است بیماران خود را پوشش خواهد داد.

وی با بیان اینکه بیمه ها هنوز ار نظر سیستم اداری وارد عمل نشده‌اند گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تعداد مردمی که در سامانه پزشک خانواده در 14 مرکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ثبت نام کرده اند، 300 هزار نفر هستند.

مدیر گروه گسترش شبکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد تامین اعتباری که قرار بود از سوی دولت به پزشک خانواده داده شود گفت: از سوی دولت مبلغی برای آغاز طرح پزشک خانواده به دانشگاهها داده شد اما اینکه اعتبار مورد درخواست وزارت بهداشت محقق شده یا خیر،جای بحث دارد.

شاهزاده فاضلی اظهار کرد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی به 12 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پزشک خانواده نیاز داشتیم که 4 میلیارد آن به دانشگاه تخصیص داده شد در حالی که این میزان تنها 10 میلیون نفر را می‌تواند پوشش دهد.

وی این اعتبارات را برای تأمین تجهیزات،زیرساختها و سرشماری ضروری دانست و گفت: هنوز هم نمی‌توانیم زمان دقیق اجرای طرح پزشک خانواده را در تهران مشخص کنیم چرا که مشکلات عدیده‌ای در زیرساختهای این طرح وجود دارد به عنوان مثال ساختار اینترنتی و مخابرات در برخی نقاط وجود ندارد.شاهزاده فاضلی افزود: نه اینکه بیمه‌ها کم کاری کرده باشند بلکه عقب تر از طرح پزشک خانواده هستند و بحث بوروکراسی اداری آنها همیشه کار را به عقب می‌زند.

مدیر گروه گسترش شبکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: هنوز هم بیمه‌ها بر اساس برنامه پزشک خانواده با داروخانه‌ها قرارداد نبسته‌اند و این قبیل موانع باعث می‌شود تا اجرای این طرح زمانبر شود.به نظر می‌رسد اگر همه بسیج شوند شاید تا پایان سال بتوان گفت که اجرای طرح پزشک خانواده امکانپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha