یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 61616

سلامت نیوز :درجه آلودگی هوای تهران به مرحله هشدار رسیده اما به مرحله اضطرار نه. همین وضعیت در اصفهان نیز گزارش می‌شود و مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در تهران، کرج و اصفهان هشدار داده است. راهکار مسئولان شهری در تهران این است که به زودی فروش طرح‌های ترافیک روزانه و هفتگی را متوقف کنند، البته در زمانی که شهر به مرحله اضطرار بیفتد. اما نمایندگان مجلس اقدامات دستگاه‌های درگیر را کافی نمی‌دانند و به همین علت یکی از نمایندگان از فراخواندن مسئولان شهری و محیط زیستی به مجلس خبر می‌دهد. کمال‌الدین پیرموذن، عضو فراکسیون محیط زیست می‌گوید: سعی بر این است که از مسئولان شهرداری و محیط‌زیست دعوت کنیم تا در جهت بهبود وضعیت آب و هوای کشور و به ویژه تهران اقدام مطلوبی را انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ وحید نوروزی، مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست توقف فروش آرم طرح ترافیک در شرایط اضطرار را تایید می‌کند. او که مسئولیت فرآیند صدور آرم طرح ترافیک در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را بر عهده دارد در گفت‌وگو با آرمان از تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران خبر می‌دهد که در آن قرار است سازمان‌هایی ازجمله سازمان هواشناسی، اداره کل محیط زیست استان تهران، ستاد مدیریت بحران استانداری تهران و شرکت کنترل کیفیت هوا گزارش دهند. از سویی دیگر منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در گفت‌وگو با آرمان بی‌تفاوتی برخی مسئولان در قبال شدت گرفتن آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور را خطری می‌داند که با جان مردم بازی می‌کند. او می‌گوید: در تهران سالهاست که اعلام می‌کنیم صنایع و لوازم خودروسازی غیراستاندارد هستند و شهرک‌های صنعتی حاشیه‌ای پایتخت بیشترین عامل را در تشدید این آلودگی دارند، اما هیچ اتفاق مثبتی روی نمی‌دهد. به گفته آرامی اگرچه در روزهای بارانی این مشکل کمتر می‌شود اما پس از چند روز دوباره همان مشکلات سرباز می‌زنند. او اضافه می‌کند: باید قبول کرد که نمایندگان مجلس بیش از این باید مسئولان مقصر را فرا بخوانند. متاسفانه تاکنون کار خاصی که به کاهش معضل آلودگی هوا در شهرهای بزرگی چون تهران و اصفهان منجر شود، صورت نگرفته و نشان می‌دهد این مسئله به عزم و راهکار جدی نیاز دارد.

پلیس، ضرب‌الاجل داد

پلیس تهران که تا چندی پیش تقاضای راه‌اندازی مجدد سرویس‌های ادارات را داشت اینک ضرب‌الاجل دوهفته‌ای برای سرویس‌های دودزای ادارات دولتی و غیردولتی پایتخت می‌دهد. به گفته حسین رحیمی تمامی سرویس‌های دودزای ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی پایتخت تنها تا پایان آذرماه برای نوسازی فرصت دارند در غیر این صورت تمامی خودروهای دودزا اعم از اتوبوس، کامیون، مینی‌بوس و سواری بخش‌های عمومی، دولتی و یا خصوصی متوقف شده و به پارکینگ منتقل می‌شوند..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha