نتایج یك مطالعه نشان می‌دهد كه ورزش كردن به طور منظم می‌تواند علایم بیماری افسردگی را در افرادی كه با مصرف داروهای ضد افسردگی پیشرفت چندانی در بهبود این بیماری نداشته‌اند، بهبود بخشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج این پژوهش نشان داد: علائم بیماری افسردگی در آن دسته از زنانی كه طی یك دوره 8 ماهه تمرینات ورزشی كنترل شده‌ای را آغاز كردند به میزان قابل توجهی بهبود پیدا كرد. در حالی كه در افرادی كه ورزش نمی‌كردند میزان بهبودی و تخفیف علائم بیماری بسیار محدود و اندك بوده است.

قبل از آغاز این پژوهش، تمام زنانی كه به مدت حداقل دو ماه از داروی ضد افسردگی استفاده كرده بودند، بهبود پیدا نكرده بودند.

برخی از تحقیقات نشان می‌دهد: احتمال ابتلا به بیماری افسردگی در افرادی كه تحرك بدنی دارند و به لحاظ فیزیكی فعال هستند نسبت به اشخاصی كه معتاد به تماشای تلویزیون هستند به مراتب كمتر است.

نتایج گروهی دیگر از مطالعات نیز حاكی از آن است كه ورزش كردن به طور منظم به درمان اختلال افسردگی كمك می‌كند و حتی در برخی موارد می‌تواند در درمان افسردگی به اندازه داروهای ضد افسردگی موثر و مفید باشد.

این مطالعات نشان می‌دهد كه ورزش كردن حتی می‌تواند به افراد افسرده‌ای كه نسبت به دارو مقاوم شده‌اند، كمك كند.

گزارش این مطالعه از سوی دكتر آلساندرا پیلو و دستیاران وی از دانشگاه كاگلیاری در ایتالیا در مجله آنلاین طب بالینی و همه‌گیرشناسی در سلامت ذهن منتشر شده است.

این پژوهش بر روی 30 زن 40 تا 60 ساله كه به افسردگی شدید یا ماژور مبتلا بودند، صورت گرفته است.

در طول انجام تمرینات ورزشی، تمام بیماران مصرف دارو را همچنان ادامه دادند.

این محققان خاطرنشان می‌كنند كه ورزش می‌تواند یك روش درمانی اضافی و موثر برای بهبود افسردگی در بلند مدت باشد.

علاوه بر این، افرادی كه به كلاس‌های ورزشی گروهی می‌روند نیز ممكن است از بیرون رفتن و بودن با دیگران احساس خوشایندتری داشته باشند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha