سازمان هواشناسی بریتانیا می گوید سرعت فرآیند پدیده گرمایش زمین ازهم اكنون تا سال 2009 کند خواهد شد اما بعد از آن بار دیگر به شدت شتاب خواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازشبكه BBC، این مطالعه که نتایج آن در نشریه ساینس چاپ شده است پیش بینی می کند که دست کم نیمی از سال های 2009 تا 2014 رکورد تازه ای از نظر شدت دما ثبت خواهند کرد.
به گفته ، پژوهشگران سازمان هواشناسی بریتانیا ، آنها مدلی دقیق نه فقط برای پیش بینی تاثیر فعالیت های انسانی بر تغییرات جوی، بلکه همچنین برای پدیده های طبیعی که می توانند اثری شدید بر دمای کره به جا بگذارند ساخته اند كه این كار تاكنون توسط سایر محققان انجام نشده بود.
این شامل پدیده هایی مانند ال نینیو در اقیانوس آرام و سایر نوسانات طبیعی و دمای آب اقیانوس ها است.

آنها با تکیه بر این مدل متعادلتر، پیش بینی می کنند که روند افزایش دمای کره از هم اكنون تا سال 2009 کند خواهد شد اما پس از آن سرعت زیادی خواهد گرفت.
به گفته آنها در 5 سال بعد از سال 2009، حداقل 3 سال از این سال ها حتی از سال 1998 هم گرمتر خواهند بود. سال 1998 از زمانی که ثبت رکورد دما آغاز شد گرمترین سال زمین بوده است.
آنها برای محک زدن مدل خود آن را برای زمان های گذشته به کار گرفتند و متوجه شدند که دمای واقعی کره زمین را با دقت پیش بینی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha