سلامت نیوز : جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با فارس افزود: با هماهنگی دانشگاههای علوم پزشکی ظرفیتی معادل 457 نفر برای پذیرفته شدگان مرحله انتخاب محل تحصیل مجدد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش در رشته های مختلف دانشگاههای علوم پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir  اعلام شده است.رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: بر این اساس به افرادی که در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی تیر امسال شرکت کرده‌‌اند اما در مرحله نخست نتوانسته‌اند در دانشگاههای مادر با شهریه دولتی قبول شوند اجازه داده می‌شود تا با کد رهگیری وارد سایت سنجش شوند و رشته محل مجدد خود را برای ادامه تحصیل شهریه‌ای انتخاب کنند.

نسل سراجی تصریح کرد: بنابراین افرادی که کارنامه برایشان صادر شده است و متقاضیانی که تمایل دارند در این آزمون شرکت کنند از روز 13 آذر تا ساعت 24 روز پنجشنبه 16 آذر برای انجام ثبت‌نام مهلت دارند تا به سایت سنجش مراجعه کنند.وی افزود: البته مهلت ثبت نام با توجه به تعطیل اخیر دانشگاههای علوم پزشکی و احتمال اعتراض داوطلبان، پس از دریافت اطلاعات شرکت کنندگان،قابل تمدید است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهاشت گفت: رشته هایی که در این آزمون در نظر گرفته شده‌اند حدود 30 رشته از گروه رشته‌های کارشناسی ارشد علوم پایه و بهداشت هستند.

نسل سراجی هزینه تحصیل این رشته ها را طبق مصوبه برابر با هزینه شعب بین‌الملل دانشگاههای علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: البته قابلیت افزایش 20 درصدی هزینه با تصویب هیئت امنای دانشگاه وجود دارد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت همچنین از اعلام نتایج نهایی این مرحله در 13 دی امسال خبر داد و افزود: پذیرفته‌شدگان باید برای ثبت‌نام طی روزهای 30 دی تا دوم بهمن به دانشگاه‌های پذیرفته شده مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha