سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: آموزش یکی از فعالیت‌های اصلی هلال‌احمر است که بیشترین نقش را در مقوله پیشگیری و آمادگی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی اتفاقی رخ می‌دهد حادثه‌دیدگان باید بتوانند هم خودامدادی کنند و هم سایرین را تا رسیدن نیروهای امدادی در محل نجات دهند.به گفته فقیه تا پیش از این آموزش‌های عمومی جمعیت هلال احمر بیشتر جنبه تئوری داشت و آموزش‌‌ها برای مواقع اضطراری خیلی عینی و ملموس نبود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آغاز به کار سامانه شبیه‌ساز زلزله را یک تجربه عینی در برابر زلزله، طوفان و صاعقه دانست و عنوان کرد:‌ این سازه 250 نفر ظرفیت دارد که عموم مردم و دانش‌آموزان ابتدا یک دوره 2 ساعته آموزشی تئوری را گذرانده و پس از آن وارد این سازه می‌شوند.

وی تصریح کرد: این سازه قدرت ایجاد یک تا 7 ریشتر زلزله و ایجاد طوفان و صاعقه مصنوعی را دارد و افراد می‌توانند به طور عملی تجربه واقعی از این حوادث را درک کرده و در ذهنشان ماندگار کنند.

فقیه با اشاره به اینکه سازه‌ شبیه‌سازی زلزله توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است، افزود: بنا داریم تا ابتدا از این سازه به صورت آزمایشی در استان خراسان رضوی استفاده کنیم و سپس با برآورد نقاط ضعف و قوت به تدریج این برنامه آموزشی را در سایر استان‌ها برای دانش‌آموزان و عموم مردم اجرا کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد برنامه جمعیت هلال احمر در روز جهانی داوطلب گفت: همزمان با مجمع فوق العاده هلال احمر 31 نفر از داوطلبان برتر کشور «نشان مهرورزی» را دریافت می‌کنند. همچنین کارت هوشمند داوطلبی و سامانه جدید سازمان داوطلبان رونمایی می‌شود.

وی در مورد داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: جوانان امدادگر داوطلب سرمایه اصلی جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شوند که بیش از 80 درصد وظایف این جمعیت را برعهده دارند و امیدواریم با گسترش فرهنگ داوطلبی که یکی از اصول هفتگانه جمعیت هلال احمر است سطح کمی و مشارکت داوطلبان را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha