سلامت نیوز : آمنه نورحسین در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان اعلام کرد: در بازدید از بیمارستان‌های ایران بسیاری از مسائل را از نزدیک دیده‌ایم و خواهان همکاری بیشتر هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به آشنایی با شرایط بهداشتی ایران گفت: از نزدیک با پیشرفت‌های اجتماعی و اقتصادی ایران آشنا شده و احساس افتخار می‌کنم چنین کشوری دوست دولت اریتره است.

نورحسین با بیان ایکه روابط بین دو کشور در زمینه بهداشتی، دارای پیشینه بالایی است، ادامه داد: از وزیر بهداشت می‌خواهیم به اریتره بورسیه بدهد، دوره تخصصی برگزار کند و علاقه‌مند همکاری در زمینه کارشناسی و تحقیقات کاربردی هستیم.

وزیر بهداشت اریتره تصریح کرد:‌ از پزشکان ایرانی می‌خواهیم به کشورمان بیایند و در زمینه اعمال جراحی به پزشکان اریتره آموزش دهند.

نورحسین در بیان شاخص‌های بهداشتی کشورش گفت: میزان شاخص مرگ و میر مادران از هزار به 380 در 100 هزار رسیده است و شاخص مرگ و میر کودکان از 141 به 40 در هزار رسیده است. شاخص امید به زندگی در گذشته 40 سال بود و هم اکنون به 63 سال رسیده است.

وزیر بهداشت اریتره با بیان اینکه توانسته‌اند بیماری سرخک را کنترل کنند، گفت: بیماری مالاریا 90 درصد کاهش یافته است و در زمینه بیماری ایدز از 4.6 به 7/0 شیوع رسیده‌ایم.

نورحسین گفت: یک دانشگاه پزشکی تازه تاسیس در اریتره وجود دارد که توانسته 30 پزشک را تربیت کند اما این تعداد کم است و امیدواریم با کمک پزشکان ایرانی بتوانیم دوره‌های جدید جراحی را راه‌اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha