یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 62796
سلامت نیوز : فاجعه كشتار دانش آموزان خردسال دبستان شهر نیوتون ایالت كانكتیكات در فهرست طولانی مشابهی ثبت می شود كه تاریخ ایالات متحده آمریكا را به خون آغشته اند.در شب اول اوت سال 1966 چارلز ویتمن تفنگدار دریایی سابق، والدینش را كه از هم جدا شده بودند، به قتل می رساند. فردای آن شب به محوطه دانشگاه تگزاس در شهر اوستین می رود. چارلز مسلح به چندین تفنگ، سلاح كمری و چاقو بود. وی روی بام برج دیده بانی دانشگاه رفته و به سوی دانشجویان شلیك می كند. چارلز قبل از اینكه توسط ماموران پلیس كشته شود 16 نفر را به قتل رسانده و 32 نفر را مجروح می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ نگاهی به مرگبارترین تیراندازی ها در آمریكا :

تیراندازی ویرجینیا تك

در روز 16 آوریل سال 2007 ساعت هفت بامداد چو سئونگ-هویی دانشجوی 23 ساله كره جنوبی ابتدا دو نفر را در خوابگاه دانشگاه ویرجینیا تك شهر بلكسبورگ ایالت ویرجینیا به ضرب گلوله به قتل می رساند. وی سپس از خود فیلم برداری كرده و وصیت نامه تصویری اش را برای شبكه NBC News ارسال می كند.

آنگاه چو دو قبضه سلاح را در دست گرفته و از كلاسی به كلاس دیگر می رود. او 32 دانشجو و استاد را به قتل رسانده و 25 نفر را مجروح می كند. این مرگبارترین تیراندازی در تاریخ آمریكا در زمان صلح محسوب می شود.

در سال 2005  چو سئونگ-هویی در پی شكایت دانشجویان توسط دادگاه به عنوان "بیمار روانی " و " یك خطر بالقوه برای خود و دیگران" اعلام شده بود. او مدت كوتاهی را در یك بیمارستان روانی به دلیل تمایل به خودكشی سپری كرده بود.

كشتار لوبیز

در ششم اكتبر 1991 در ایالت تگزاس مرگبارترین تیراندازی در خارج از یك مركز آموزشی رخ می دهد. در شهر كوچك كیلین ،جرج هنارد باربر یك كشتی باربری وارد یك كافه تریا لوبیز شده و فریاد می زند:" این بلایی است كه دولت بر سرم آورده است!". وی كه به مسلح به یك سلاح نیمه خودكار بود به سوی 80 مشتری و كارمند كافه تریا آتش می گشاید. در این حادثه 22 نفر كشته و 20 نفر مجروح می شوند.

جرج هنارد سپس دست به خودكشی می زند.

تیرانداز دانشگاه تگزاس

در شب اول اوت سال 1966 چارلز ویتمن تفنگدار دریایی سابق، والدینش را كه از هم جدا شده بودند، به قتل می رساند. فردای آن شب به محوطه دانشگاه تگزاس در شهر اوستین جایی كه در آن مشغول به تحصیل بود ، می رود. چارلز مسلح به چندین تفنگ، سلاح كمری و چاقو بود. وی روی بام برج دیده بانی دانشگاه رفته و از آن بالا به سوی دانشجویان شلیك می كند. چارلز قبل از اینكه توسط ماموران پلیس كشته شود  16 نفر را به قتل رسانده و 32 نفر را مجروح می كند.

كشتار كلمباین

این فاجعه ،سمبل كشتار های كوركورانه، در فیلم " فیل" به كارگردانی گاس فان سانت و مستند مایكل مور جاودان شد. روز 20 آوریل 1999 در شهر كوچك لیتلتون ایالت كلورادو در ساعت 11 صبح دو دانش آموز 17 ساله به نام های دیلان كلیبورد و اریك هریس وارد دبیرستانشان به نام كلمباین می شوند.

آنها با منفجر كردن یك بمب در فاصله 800 متری توجه ماموران پلیس را به آن سو جلب می كنند. سپس دو نفری به سوی دانش آموزان در خارج و داخل دبیرستان آتش می گشایند. در جریان یك ساعت آنها 12 نفر را كشته و 24 نفر را مجروح می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha