سلامت نیوز : مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس افزود: تمام متخصصان دندانپزشکی با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شورای آموزش تخصصی دندانپزشکی توزیع می‌شوند.

وی ادامه داد: متخصصان دندانپزشکی به مناطق دانشگاهی می‌روند که خدمات آن رشته‌های تخصصی را دارند یا راه‌اندازی شده است.

وزیر بهداشت در خصوص امکان خرید و فروش دوران تعهد خدمت در مناطق محروم افزود: اصلاً این امکان وجود ندارد و تاکنون موردی گزارش نشده است.

وحید دستجردی گفت: البته ضعف آیین نامه دست ما نیست اما در میان متخصصان دندانپزشکی موجود و افرادی که توسط وزارت بهداشت توزیع می‌شوند فردی وجود ندارد که بتواند از این تعهد فرار کند و برای انجام تعهدش به مناطق محروم نرود.مگر اینکه خارج از وزارت بهداشت باشد.

وی تصریح کرد: چرا که یکسری تخصص ها از سوی مراکز دیگری تربیت می‌شوند که این افراد از دست وزارت بهداشت خارج است.اما آنهایی که به صورت عادی آمده‌اند و زیر مجموعه وزارت بهداشت هستند نمی‌توانند طرح خود را نگذرانند.

این درحالی است که اکبر فاضل،دبیر شورای آموزش تخصصی دندانپزشکی وزارت بهداشت به خبرنگار فارس گفته بود: در آیین‌نامه ارائه مدرک فارغ‌التحصیلی دندانپزشکی بندی وجود دارد که طبق آن می‌توانند 6 سال آموزش رایگان تحصیل خود را به نرخ خیلی ارزان حدود 3 میلیون تومان بخرند.

همچنین مصوبه دیگری در این آیین‌نامه وجود دارد که اگر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به مناطق دو و سه نامه‌نگاری کنند و از آنها بپرسند آیا به دندانپزشک احتیاج دارند و این نامه‌نگاری 15 روز طول بکشد طبق این آیین‌نامه به این معنی است که مناطق محروم نیازی به دندانپزشک ندارند.

وی تصریح کرد: بنابراین فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی به راحتی می‌توانند شش سال خدمت خود را نیز خریداری کنند. یعنی 12سال تعهد دندانپزشکی با 5 تا 6 میلیون تومان خریداری می‌شود.این آیین‌نامه که در سال 83 و در زمان وزارت دکتر پزشکیان نوشته و در اردیبهشت سال 84 ابلاغ شده است، مشکلاتی دارد که باید بازنگری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha