سلامت نیوز : قائم‌مقام ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه حوزه مبارزه با موادمخدر استان تهران جزو ضعیف‌ترین حوزه‌هاست، گفت: تهران در حوزه مبارزه با موادمخدر به شدت عقب است و کم‌کاری‌ها صحت دارد. طاها طاهری درباره موج جدید توزیع و مصرف موادمخدر در تهران و همچنین اظهار نگرانی استاندار تهران از این موضوع، گفت: استان تهران در مبارزه با موادمخدر جزو شاگرد تنبل‌ها محسوب می‌شود و اگر کشور را تقسیم بندی کنیم حوزه مبارزه با موادمخدر استان تهران جزو ضعیف‌ترین حوزه‌هاست. وی افزود: اشکالات اساسی این ضعف به مدیریت اجرایی و هماهنگی دستگاه‌ها باز می‌گردد که در جلسه اخیر شورای مبارزه با موادمخدر استان تهران این ضعف‌ها مطرح و مقرر شد استاندار تهران این وضعیت را ساماندهی کند.

تجمع و توزیع موادمخدر در تهران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ این مقام مسئول تصریح کرد: زیبنده نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نیست که در پایتخت کشور و در گوشه گوشه مناطق اصلی و اساسی شهر شاهد تجمع و توزیع موادمخدر باشیم. وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات مربوط به آماده‌سازی زیرساخت‌ها و مکان‌های مربوط به نگهداری از معتادان لامکان و بی‌بضاعت بود، همچنین بخشی از این مشکلات نیز مربوط به ساماندهی شبکه‌های توزیع موادمخدر است که این دو اقدام در دستور کار جدی قرار دارد و تا پنج ماه آینده این موضوع را ساماندهی خواهیم کرد. قائم‌مقام ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه انتقادها و گلایه‌های مردم تهران در رابطه با موادمخدر بحق است گفت: اقدامات صورت گرفته در تهران در حوزه مبارزه با موادمخدر به شدت عقب بوده و کم کاریها صحت دارد.

نرخ شیوع اعتیاد در کشور 2/65 درصد است

وی ادامه داد: حوزه مبارزه با موادمخدر موضوعی نیست که در آن بتوان سر دیگری را کلاه گذاشت و انداختن مشکل به دوش این و آن نیز جواب نمی‌دهد. در حالی که دستگاه مسئول موظف است به وظایف خود عمل کند و با تدابیری که در استانداری اتخاذ شده این روند آغاز شده است؛ ضمن آنکه در حوزه موادمخدر چاره‌ای جز دخالت مستقیم استاندار وجود ندارد. طاهری همچنین از اعلام جامعه آماری معتادان از هفته آینده خبر داد و گفت: ویرایش جامعه آماری سال 90 معتادان هفته آینده از سوی دفتر پژوهش ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام خواهد شد و نرخ شیوع اعتیاد در میان 15 تا 65 ساله‌های کشور 2.65 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha