متاسفانه با عدم تحقق اعتبارات لازم ، طرح پزشک خانواده نیز آنطور که مورد نظر بود پیشرفت نکرد و عملا مردم هنوز مجبور به پرداخت هزینه های درمانی هستند.

طرح پزشک خانواده موفق عمل نکرد/بیشتر هزینه های درمانی از جیب مردم است

سلامت نیوز : عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، اظهار کرد: كمیسیون بهداشت و درمان در شاخص های سالانه و 5 ساله خود، برنامه هایی را در دستور كار دارد تا بتواند ضریب رضایتمندی مردم را در خدمات درمانی بالا ببرد.

وی ادامه داد: از آن جایی که کمیسیون بهداشت و درمان دارای نیروهای متخصص است، باید بتوان حتی در شرایط فعلی هزینه های درمانی مردم را کاهش داد و  به ویژه کاهش بهای خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی باید بیشتر به چشم بخورد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا بنا بر اجرای پزشک خانواده شد و قرار شد 6 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود و دراختیار بیمارستان های دولتی قرار گیرد تا بدین ترتیب بیمارانی که به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند هزینه ناچیزی پرداخت کنند اما متاسفانه با عدم تحقق  اعتبارات لازم ، طرح پزشک خانواده نیز آنطور که مورد نظر بود پیشرفت نکرد و  عملا مردم هنوز مجبور به پرداخت هزینه های درمانی هستند.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم تصریح کرد: كمیسیون بهداشت و درمان در تلاش است با شرایط موجود تا آنجا که امکان دارد كمبود های موجود در بخش های مختلف بهداشت و درمان اعم از نیروهای متخصص، فضاهای درمانی و بیمارستانها و... را مرتفع سازد.

وی افزود: كمیسیون بهداشت و درمان از نیروهای تخصصی برخوردار است و اعضای آن مسئولیت های اجرایی داشتند و نیروهای علمی و تخصصی و... هستند و از این رو اگر اعتبارات فراهم باشد اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان کشور خواهد افتاد.

رستمیان با تأکید بر اینکه اجرای کامل طرح پزشک خانواده تنها به اختصاص اعتبار ۶ هزار میلیاردی بستگی دارد٬ یاد‌آور شد: با توجه به اینکه تنها اعتبار اختصاص یافته در بودجه ۹۱ برای طرح پزشک خانواده این ۶ هزار میلیارد است؛ اختصاص نیافتن آن موجب توقف این طرح مهم و تأثیرگذار خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ بر لزوم اجرای کامل و هر چه سریع‌تر طرح پزشک خانواده تأکید کرد و گفت: اجرای این طرح می‌تواند حوزه سلامت کشور را نجات دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha