سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اگزمای سرشتی منجر به خارش و تحریک پذیری شدید پوست و گاهی نیز قرمزی و خشکی در نوزادان می‌شود، گفت: در این حالت کودک مدام در حال خاراندن خود بوده که این عمل نوزاد بیشتر منجر به افزایش ابتلا به عفونت پوستی خواهد شد.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت و گو با ایسنا ، با بیان اینکه اگزمای سرشتی در نوزادان در 3 ماهگی بروز پیدا می‌کند، اظهار داشت: این اگزما ابتدا از ناحیه گونه نوزاد آغاز می‌شود و به مرور زمان سایر اندام‌های بدن همچون آرنج، باسن، زانو و تنه را گرفتار می‌کند.

وی با بیان اینکه اگزمای سرشتی ممکن است در برخی از نوزادان هیچ گونه علت خارجی نداشته باشد، گفت: گروهی از کودکان هستند که پوست آنها قوام لازم را در برابر بعضی از ماده خارجی همچون برخی از غذاها، گرد و غبار و تغییرات شدید حرارتی ندارد به همین دلیل نوزادان دچار اگزمای سرشتی می‌شوند البته گاهی اوقات نیز عامل اصلی این نوع از حساسیت ها در کودکان مشخص نیست.

دکتر احسانی اظهار داشت: اگزمای سرشتی منجر به خارش و تحریک پذیری شدید پوست و گاهی نیز قرمزی و خشکی در کودکان می شود به طوری که کودک مدام در حال خاراندن خود بوده و این عمل نوزاد بیشتر منجر به افزایش ابتلا به عفونت پوستی خواهد شد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه بعد از درمان اگزمای کودکان همچنان امکان عود آن وجود دارد، گفت: درمان اگزمای سرشتی کودکان طولانی، اما به راحتی قابل درمان است البته بعد از درمان این بیماری امکان عود آن نیز وجود دارد بنابراین پوست کودک باید مدام نرم نگه داشته شود.

این متخصص پوست با بیان اینکه بعد از حمام کردن پوست کودک باید مرطوب نگه داشته شود، گفت: حمام کردن این دسته از کودکان باید کوتاه و با آب ولرم باشد و بعد از حمام قبل از اینکه رطوبت پوست نوزاد از بین برود از کرم مرطوب کننده با تجویز پزشک استفاده شود.

وی در پایان اظهار داشت: مصرف برخی از داروها برای درمان اگزمای سرشتی در کودکان بیشتر اثر کنترلی دارد و به مرور زمان پوست نوزادان قوام لازم را پیدا می‌کند تا به تدریج خوب شود که در این زمینه استفاده از پمادهای کورتونی ضعیف هم نتیجه بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha