سلامت نیوز: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از آغاز ثبت نام بهبود یافتگان از اعتیاد برای ایجاد اشتغال خبر داد و اعلام کرد: تاکنون باید 5 تا 10 درصد از اعتبارات اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد تخصیص می یافت اما متاسفانه هنوز این بودجه تامین نشده است.

فرید براتی سده در گفت و گو با پانا در خصوص اشتغال بهبود یافتگان اعتیاد یادآور شد: آیین نامه ای به همین منظور تدوین شده است که هر زمان اعتبار ویژه آن تامین شود، این آیین نامه اجرایی می شود.

وی ادامه داد: البته بنا بر مصوبه هیات دولت، تاکنون باید 5 تا 10 درصد از اعتبارات اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد  تخصیص می یافت اما متاسفانه هنوز این بودجه تامین نشده است.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ثبت نام از بهبودیافتگان آغاز شده  و داوطلبان می توانند با ثبت نام در سایت اشتغال سازمان بهزیستی، از حمایت سازمان بهزیستی در ارائه وام 10 میلیونی بهره مندی شوند و پس از پایان ثبت نام ها، مراحل بررسی واگذاری وام آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 450 هزار بهبود یافته متقاضی اشتغال در بهزیستی وجود دارند، خاطرنشان ساخت: درصدد هستیم با برنامه ریزی های صورت گرفته، تامین اعتبارات در حوزه اشتغال معتادان بازگشته به زندگی در سال آینده به شکل منسجم تری انجام شود.

براتی سده افزود: اعتباراتی که برای حوزه درمان و حمایت از معتادان در بهزیستی از سوی دفتر امور آسیب‌دیدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  در نظر گرفته شده ، 8 میلیارد تومان است که تاکنون 5/3 میلیارد تومان آن ابلاغ شده و  امیدواریم هر چه سریعتر مابقی آن نیز واگذار شود.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ابراز کرد: تمامی اعتبارات اختصاص یافته از دستگاه های مختلف مربوطه به منظور پرداخت یارانه حمایت از معتادان بی بضاعت و توسعه و گسترش سرپناه های شبانه و مراکز گذری کاهش آسیب در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: چنانچه این اعتبارات اختصاص بیابد، احداث خانه‌های میان راهی تا پیش از پایان سال به طور جدی پیگیری می‌شود و امیدواریم با اختصاص کامل این اعتبارات، چند خانه میان راهی در استان تهران و یک استان دیگر ایجاد کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha