بطریهای آب كه به نظر بی گناه می آیند، آخرین جانوران سیاه اكولوژیستهای آمریكایی به شمار می روند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تی وی فایو فرانسه‎؛ آب در بطری اولین آلودگی ها معرفی شده اند.
از ابتدای تابستان امسال فراخوانها برای تشویق آمریكائیها به استفاده از شیر آب و ترك عادت استفاده از آب در بطری افزایش پیدا كرده است.
این كشور یكی از بهترین آذوقه گیری بطری در آب را در جهان داراست با گشایش «هفته جهانی آب» سازمان دهندگان كنگره كه روز دوشنبه در استكهلم برگزار شد، یادآور شدند كه در آمریكای شمالی هر روز 400 لیتر آب در بطری در مجموع، در برابر 10 لیتر آب در بطری برای اشخاص فقیر در كشورهای در حال رشد، مصرف می شود.
آمریكائیها روز به روز درخواست بیشتری برای آبهای در بطری می كنند بطوریكه این مصرف در 2006 به سبب سود 11 میلیارد دلاری افزایش پیدا كرده است.
رئیس تبلیغات انتخاباتی تأكید به مصرف آب از شیرآلات كرد و تأكید كرد كه مردم نگران كنترل بیشتر آب توسط شركتها هستند.
این گزارش می افزاید؛ آب معدنی یا غیر معدنی، در هر صورت آب در بطری گران تمام می شود، نیویورك تایمز خاطرنشان كرد كه یك سال مصرف می تواند تا 10400 دلار در برابر 49 سنت فقط برای آب شیر آلات برسد.
مشكل دیگر هدر رفتن بسته بندیهاست كه می بایست برای درست كردن بطریهای مصرف شده توسط آمریكائیها، 15 میلیون بشكه نفت در سال مصرف شود.
گفتنی است؛ شهردار سانفرانسیسكو تصمیم گرفته است، خرید آب در بطری را متوقف سازد و شهر نیویورك تبلیغات انتخاباتی گسترده ای را به راه انداخته تا ساكنینش را تشویق به نوشیدن آب از شیر آلات كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha