سلامت نیوز: استادیار جراحی لثه و کاشت دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد توصیه کرد: دندان‌های شیری تا زمان رویش دندان‎های دائمی باید حفظ شود.

دکتر علی فروزانفر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دندان‎های شیری از حدود 6 ماهگی تا 2 سالگی در حفره دهان رویش دارند و از 6 سالگی تا 12 سالگی دندان‏های دائمی به جز دندان عقل تک تک رشد پیدا می‎‏کنند. در این فاصله حفظ دندان‏های شیری اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی دندان‏های شیری کشیده شود، فضای بین دندان‏ها باید حفظ شود چرا که دندان‎های زیرین دندان شیری در صورت کاهش فضا برای رویش ممکن است به صورت کج رشد کنند. اگر دندان‎های عقب جای دندان شیری کشیده شود، فضا را برای دندان دائمی می‏‌گیرد.

استادیار جراحی لثه و کاشت دندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: والدین در بهداشت دهان و دندان کودکان تا زمانی که کودک به طور کامل بتواند بهداشت دهان و دندان را رعایت کند نقش مهمی دارند و باید در آموزش بهداشت دهان و دندان و نحوه صحیح مسواک زدن به فرزندان خود کمک کنند.

وی اظهار کرد: افراد در 6 سالگی به بعد علاوه بر مسواک زدن برای تمیز کردن فضای بین دندان‏ها نیز لازم است از نخ دندان استفاده کنند.

فروزانفر بیان کرد: کودکی که از نظر جسمی مشکلی ندارد تا قبل از رویش دندان، بزاق دهان به تنهایی فضای دندان را تمیز نگه می‎دارد اما کودکانی که دارای مشکلاتی هستند قبل از رویش دندان باید والدین حفره دهان آنها را پاکیزه نگه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha