دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 64027

سلامت نیوز : محققان از ارتباط بین سیگار کشیدن و احتمال ابتلا به سرطان تخمدان که یکی از شایع‌ترین سرطانها در بین زنان است، خبر می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ گروهی از محققان در زمینه سرطان تخمدان در دانشگاه آکسفورد دو تحقیقات در چین انجام دادند.

در این دو تحقیق اطلاعات 28114 زن مبتلا به سرطان تخمدان و 94942 زن که مبتلا به این بیماری نبودند، مورد بررسی قرار گرفت.

محققان گفتند: در گذشته، ارتباط ضعیفی بین سیگار کشیدن و سرطان تخمدان بود اما این تحقیقات بر ارتباط بین سیگار کشیدن و یکی از انواع سرطان تخمدان (تومورهای موسینی) که حدود 15 درصد موارد ابتلا به تخمدان در زنان را شامل می‌شود، تاکید دارد.

محققان در تحقیقات خود چند معیار از جمله شاخص توده بدن، استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری، مصرف مشروبات الکلی و درمان هورمونی بعد از یائسگی را مدنظر قرار دادند.

در جریان این تحقیقات همچنین ثابت شد که مصرف چای سبز و تمرین‌های ورزشی و شیردادن طبیعی و پرهیز از ابتلا به چاقی احتمال ابتلا به تومور موسینی تخمدان را کاهش می‌دهد.

سرطان تخمدان پنجمین سرطان زنان است. سرطانهای بافت اپیتلیال شایع ترین بدخیمی تخمدان هستند و از آن جایی که معمولاً تا وقتی متاستاز ایجاد نکرده‌اند علامتی ندارند؛ دو سوم بیماران با سرطان پیشرفته مراجعه می‌کنند.

میزان مرگ و میر سرطان تخمدان از سایر بدخیمی‌های دستگاه تناسلی زنان بیشتر است.

میزان ابتلای فرد به این سرطان بعد از 35 سالگی 4/1 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha