سلامت نیوز :  محققان در تحقیقات خود با بیش از 1200 زن که 36 ساعت قبل زایمان کرده بودند، مصاحبه کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فقط 1.8 درصد از زنها که زایمان کرده بودند، تا شش ماه بعد درد از زایمان و فقط 0.3 درصد تا یک سال بعد از آن پس از زایمانشان احساس درد می‌کردند.

جیمز آیسنچ، متخصص زنان و بیهوشی در مرکز پزشکی ویک فارست باپتیست (Wake Forest University) در وینستون گفت: شیوه‌های محافظتی وجود دارند که در زمان زایمان از دردهای مزمن و صدمات فیزیکی جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: منابع این محافظت طبیعی را در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل کردیم به امید آنکه بتوانیم دردهای مزمن بعد از تروما یا جراحی را بهبود ببخشیم؛ مانند واکسنی که از بیماری پیشگیری می‌کند.

تحقیقات انجام شده روی موش آزمایشگاهی نشان داد افزایش غلظت اکسی توسین – که هورمون عشق نام گرفته است- در مغز و نخاع، مادران را از دردهای مزمن بعد از زایمان رهایی می‌بخشد.

کارشناسان در عین حال گفتند که نتایج به دست آمده از حیوانات، همواره در مورد انسان صدق نخواهد کرد.آیسنچ خاطرنشان کرد: اکسی توسین در مغز، پیوند مادر و فرزند را شامل اعتماد،عشق و پیوند اجتماعی می‌کند.

نتایج همچنین نشان دادند که اکسی توسین سرعت بهبود دردهای ناشی از زایمان را افزایش می‌دهد.دکتر سینتیا وانگ از دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو اشاره داشت: هر دو تحقیق شامل اطلاعات جدیدی درباره شناخت راههای نوینی درخصوص بهبود درد بعد از زایمان بودند.

وانگ افزود: دانستن اینکه چطور و چگونه فرد باردار دردهای مزمن را بهبود بخشد نه تنها برای خانم باردار و فرزندش مهم است بلکه بعدها برای سایر مردم نیز در اهداف درمانی قرار خواهد گرفت و برای پیشگیری از دردهای مزمن استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha