عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه برداشته شدن حمایت دولت از بیمارستان، این مراکز را به قهقرا می‌برد، گفت: به طور حتم مسئولان باید از مطرح کردن اظهارات عجولانه و بدون پشتوانه کارشناسی اجتناب کنند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه برداشته شدن حمایت دولت از بیمارستان، این مراکز را به قهقرا می‌برد، گفت: به طور حتم مسئولان باید از مطرح کردن اظهارات عجولانه و بدون پشتوانه کارشناسی اجتناب کنند.

 محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به پیشنهاد مطرح شده از سوی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره سوق دادن بیمارستان‌های دولتی به سمت استقلال مالی و منفک شدن این مراکز از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تصریح کرد: به طور حتم مسئولان باید از مطرح کردن اظهارات عجولانه و بدون پشتوانه کارشناسی اجتناب کنند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد هزینه درمان از جیب مردم پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به آشفتگی کنونی حوزه سلامت و عمر کوتاه دولت دهم، مسئولان دولتی نباید به‌دنبال طرح‌های جدید و تجربه نشده باشند.

وی با تأکید بر اینکه برداشته شدن حمایت دولت از بیمارستان، این مراکز را به قهقرا می‌برد، افزود:‌ تشدید پدیده زیرمیزی و کاهش کیفیت درمان بیماران از دیگر اثرات این معضل به‌شمار می‌آید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه استقلال مالی بیمارستان‌ها، جفای بزرگی به تمام مردم و بیماران است، یاد‌آور شد: با توجه به اینکه محور اصلی توسعه امروز کشور، توجه به حوزه سلامت است باید به جای  مطرح کردن پیشنهادات بیهوده به دنبال احیا و حمایت از مراکز درمانی باشیم.

قربانی وضعیت کنونی بیمارستان‌های دولتی را بحرانی خواند وگفت: متأسفانه بیمارستان‌ها به‌علت سوء مدیریت مسئولان و کمبود بودجه در ارائه خدمات، نظارت و تعامل با بیماران ضعیف عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیمارستان‌ها حدود پنج ماه است که طلب خود را از سازمان‌های بیمه‌گر دریافت نکرده‌اند، افزود: به طور حتم بدقولی‌های سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت بدهی‌ها، موجب تشدید مشکلات بیمارستان‌ها می‌شود.

قربانی با انتقاد از مشکلات اخیر بیمارستان‌ها در تهیه تجهیزات پزشکی و داروهای موردنیاز، یاد‌آور شد:‌ متأسفانه افزایش قیمت دلار موجب افزایش بی‌رویه قیمت این محصولات شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با یادآوری حضور سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی در نشست فردای این کمیسیون، تصریح کرد:  به طور حتم در این نشست تمام مشکلات و موضوعات کنونی حوزه سلامت به سرپرست جدید گوشزد خواهد شد.

 محمدحسن طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اظهاراتی اعلام کرد: استقلال مالی بیمارستانها از دانشگاههای علوم پزشکی کشور موجب ارتقای کیفیت کار بیمارستانها شده و نتایج بهداشتی، درمانی و سلامتی بهتری خواهد داشت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha