سلامت نیوز : مدیر کل اورژانس استان البرز از افزایش 20 درصدی مراجعه بیماران قلبی، عروقی به مراکز اورژانس در روزهای اخیر به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

کوروش سلیمی در گفت‌وگو با (ایسنا) با اعلام این خبر گفت: در روزهای افزایش آلودگی هوا در البرز، مراجعه بیماران قلبی و عروقی افزایش یافته و در حدی بوده که ما با کمبود تخت سی سی یو مواجه بودیم.

وی با بیان این‌که رعایت نکات بهداشتی تاثیر بسزایی بر کاهش آسیب‌ها در ایامی که آلودگی هوا وجود دارد، می‌گذارد، افزود: سنین حساس مانند افراد بالای 65 سال، زیر پنج سال و زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی، بیماران دارای بیماری مزمن و افرادی که شیمی درمانی می‌کنند، باید حتی الامکان از منزل خارج نشوند و حتی در پارکها نیز قدم نزنند چرا که هوای آلوده برای آنها خطرناک و سمی است.

مدیر کل اورژانس استان البرز تصریح کرد: افرادی که اهل ورزش هستند نیز باید تمرینات خود را به تعویق بیندازند.

وی ادامه داد: از عبور و مرور با وسایل شخصی جدا خودداری شود چرا که علت اصلی افزایش آلودگی‌ها، تردد وسایل حمل و نقل است.

سلیمی، استفاده از خدمات مشاوره‌ای را قبل از وقوع هر حادثه‌ای برای جلوگیری از بروز صدمات جدی در بیمار از طریق مرکز مشاوره 24 ساعته اورژانس 115 را تاثیرگذار دانست و گفت: افرادی که در رابطه با بیماری خاص و یا قبل ازرسیدن اورژانس سوالی دارند و نیاز به آموزش و مشاوره داشته باشند از طریق این مرکز به سوال‌هایشان پاسخ داده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha