رییس سازمان نظام پزشكی كشور گفت:جامعه پزشكی ایران با بهره‌گیری از آموزه‌های اخلاقی و فرهنگ غنی اسلامی، در طرح مباحث نظری اخلاق پزشكی و پایبندی به اصول آن پیشرو بوده و از این لحاظ در جایگاه ممتازی قرار دارد.

دكتر"سید شهاب‌الدین صدر"روز سه‌شنبه دردومین همایش‌اخلاق پزشكی افزود: احترام جان انسان و اهمیت حفظ آن از ابتدای شكل‌گیری جوامع بشری، طبیب و طبابت را دارای قداستی كرده كه اخلاق را برتمامی موازین دانش و حرفه پزشكی حاكم گردانیده است.

وی اظهار داشت:صرف‌نظر ازاعتقادات و گرایشات مذهبی، اصول ویژه‌ای تحت عنوان اخلاق پزشكی از دیرباز مورد پذیرش جامعه پزشكی در سراسر جهان بوده است.

صدر با بیان اینكه به تناسب پیشرفت دانش وفناوری در عرصه پزشكی، اخلاق پزشكی نیز ابعاد گسترده و روز افزونی یافته است، افزود:سازمان نظام پزشكی كشور نیز مطابق قانون تحقق ارزش‌های عالیه اسلامی در كلیه امور پزشكی و حفظ حقوق بیماران و شاغلان حرف پزشكی را به عنوان اهداف خود پیگیری می‌كند.

رییس سازمان نظام پزشكی تاكید كرد:این سازمان وظایف مهم و خطیری در زمینه اخلاق پزشكی بر عهده دارد كه در این دوران با توجه به كاستی‌های نظام سلامت و خطرات تهدیدكننده جامعه پزشكی، اهمیت و حساسیت مضاعفی می‌یابد.

صدر با اشاره به تشكیل ستادترویج اخلاق پزشكی دراین سازمان،گفت:این ستاد با هدف ارتقاء نگرش و عملكرد جامعه پزشكی دراین عرصه،فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و فرهنگ‌سازی برای كاهش آسیبهای پیش روی جامعه پزشكی و تحكیم روابط همكاران با آحاد جامعه تشكیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha