سلامت نیوز: رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور، با انتقاد از خودروسازان به‌علت امتناع از اجرای استاندارد یورو ۴ در تولید محصولاتشان، گفت: بر اساس قانون سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌تواند با استفاده از ابزارهای خود در تعیین چهار استاندارد آلایندگی، جلوی شماره‌گذاری خودروهای غیراستاندارد را بگیرد.

نظام‌الدین برزگری در گفت‌وگو با خانه ملت، با یاد‌آوری بروز آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور و نقش خودروهای شخصی در تشدید آلودگی، تصریح کرد: تدوین استانداردهای تولید خودرو با کمک سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان حفاظت محیط‌زیست و نماینده‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور، با اعلام اینکه استانداردهای مصرف سوخت در خودروهای داخلی بسیار خوب و به روز تدوین شده است، گفت: بر اساس قانون اجرای این استانداردها بر عهده سازمان حفاظت محیط‌زیست است، از این رو این سازمان باید پاسخگوی عملکردش در این زمینه باشد.

وی با یادآوری مصوبه سال گذشته سازمان استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی‌بر استفاده خودروسازان و شرکت ملی نفت از استانداردهای یورو ۴، افزود: متأسفانه هم‌اکنون تکنولوژی خودروهای کشور بر اساس استاندارد یورو ۲ است، که این موضوع نشان دهنده بی توجهی این شرکت‌ها به مصوبات و قوانین پیرامون خودروسازی است.

برزگری بر لزوم استفاده خودروسازان از استاندارد یورو۴ تأکید کرد و گفت: متأسفانه این شرکت‌ها هم‌اکنون زیر بار استفاده از این استاندارد نرفته‌اند، ولی با توجه به اهمیت این موضوع ما خواستار اجرای هر چه سریع تر این استاندارد هستیم.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور، با اعلام اینکه بر اساس قانون سازمان استاندارد وظیفه تدوین استاندارد آلاینده‌ها را دارد، تصریح کرد: از طرف دیگر سازمان حفاظت محیط‌زیست مجری این استانداردها در صنایع به‌ویژه صنعت خودروسازی است، بنابراین سازمان استاندارد وظایف محوله خود را به طور کامل انجام داده است و باید منتظر اقدامات سازمان حفاظت محیط‌زیست باشیم.

برزگری با یاد‌آوری انتقادات صورت گرفته از سوی سردار مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی تهران درباره بی‌کیفیت بودن خودروهای تولید داخل، یاد‌آور شد: پلیس راهور ناجا موظف است عملکرد و نظارت خود را بر اساس استانداردهای ۵۱ گانه سازمان استاندارد مربوط به بدنه خودرو و استانداردهای چهار گانه سازمان حفاظت محیط‌زیست مربوط به آلایندگی منطبق کند.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور، ادامه داد: بر اساس قانون سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌تواند با استفاده از ابزارهای خود در تعیین چهار استاندارد آلایندگی جلوی شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha