سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: هر تغییر مدیریتی باعث تغییر یکسری دیدگاهها می‌شود اما تغییر سرپرست وزارت بهداشت به معنای جدا شدن وزارت بهداشت از برنامه‌های قبلی نیست زیرا وزارت بهداشت در مسیر اجرای برنامه توسعه پنجم و چشم انداز 20 ساله حرکت می‌کند و تکالیف این قوانین و برنامه‌ها در وزارت بهداشت نهادینه شده است.

وی گفت: برنامه‌های وزارت بهداشت در چارچوب همین قوانین بالادستی در قالب نقشه جامع علمی سلامت و نقشه تحول نظامت تدوین و در هیئت دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است و حرکت وزارت بهداشت در همین مسیر کلی ادامه خواهد داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: با این حال سرپرست جدید وزارت بهداشت اولویتهایی را مد نظر دارد از جمله ارتقای کیفیت خدمات بیمارستانها، هزینه -اثربخش شدن خدمات آنها با توجه به شرایط اقتصاد مقاومتی، استاندارد سازی خدمات بیمارستانی، استقرار راهنماهای بالینی در بیمارستانها در کوتاهترین زمان ممکن و در رأس همه این برنامه‌ها اجرای برنامه ملی پزشک خانواده است.

امامی رضوی گفت:‌ در همین مسیر جلسات متعددی بین سرپرست وزارت بهداشت و مسئولان و کارشناسان وزارت بهداشت در سطح ستاد و مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی به صورت فشرده و مداوم در روزهای تعطیل و غیر تعطیل برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم سرپرست وزارت بهداشت استفاده از ظرفیتهای بخش دولتی و افزایش بهره‌وری مراکز درمان دولتی از طریق سپردن مدیریت بیمارستانها به کارکنان آنهاست.

معاون وزارت بهداشت گفت: با اجرای این طرح که بر اساس ماده 32 قانون برنامه توسعه پنجم و ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری انجام می‌شود، بیمارستانهای دولتی کماکان به صورت دولتی باقی می‌مانند، اما مدیریت آنها به کارکنانشان واگذار می‌شود و با انتخابی شدن رئیس بیمارستان توسط پرسنل استقلال عمل و اختیارات بیشتری برای اداره بیمارستان به دست پرسنل می‌افتد و دانشگاههای علوم پزشکی به جای انتصاب رئیس بیمارستان بیشتر کار نظارت و سیاستگذاری را به عهده خواهند داشت.

امامی رضوی در مورد زمان اجرایی شدن این طرح گفت: واگذاری مدیریت بیمارستانها به کارکنانشان ابتدا به صورت پایلوت در چند بیمارستان دولتی اجرا می‌شود و بعد با رفع اشکالات آن در کشور گسترش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha